محسن بهارلو روز شنبه در آیین افتتاح دبستان پسرانه کاظمیه (حاج کاظم ارضی سلطان) و دبیرستان متوسطه دخترانه فاطمه عرب در آموزش و پرورش منطقه ۱۷ پایتخت اظهار داشت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز در تهران تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به تحصیل ۲۰۰هزار دانش‌آموز در ۲هزار و ۴۰۰ مدرسه غیردولتی گفت: بیشتر این مدارس از لحاظ آموزشی استاندار نبوده و استیجاری هستند.

بهارلو افزود: ۹۰۰هزار دانش‌آموز در ۲هزار و ۴۰۰ مدرسه دولتی تحصیل می‌کنند که تراکم میانگین جمعیت دانش‌آموزی در کلاس‌های درس این مدارس ۳۲ نفر است در صورتی که با میانگین جمعیت کشوری در کلاس‌های درس ۲۴ نفر است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران، تحصیل را تعامل دو سویه بین معلم و دانش‌آموز عنوان کرد و گفت: هر چقدر تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس بیشتر باشد، مشکلات تحصیلی بیشتر است.

وی اظهارداشت: وضعیت آموزش و پرورش شهر تهران از نظر زمین و سرانه آموزشی به ازای هر دانش‌آموز ۱.۶ پایین‌تر از میانگین سرانه آموزشی در کشور است.

بهارلو ضمن قدردانی از اقدامات خیرین مدرسه‌ساز گفت: خیران برای دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری می‌کنند، سرمایه‌های هر کشور انسان است و دانش‌آموزان آینده و موفقیت‌های کشور را رقم خواهند زد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: هر چقدر فضاهای آموزشی مناسب‌تری تدارک دیده شود، افراد آگاه و توانمندی وارد جامعه می‌شوند که می‌توانند سطح مطالبات، خواسته‌ها و عقب‌افتادگی‌های جامعه را جبران کنند.

وی بیان کرد: دانش‌آموز مهمترین سرمایه و نیازمند توجه است و ما نیاز به فرهنگ خیری داریم و باید این فرهنگ را در بین دانش‌آموزان نهادینه کنیم که در این زمینه نیز مجمع خیران در مناطق ۱۹ گانه شکل گرفته است.

بهارلو از مدیران مدارس خیرساز درخواست کرد که با کمک خیران فرهنگ خیری را در میان دانش‌آموزان توسعه دهند و همچنین از لحاظ محتوایی از توانمندی‌ها و نظرات آنان در اداره مدرسه بهره‌مند شوند.

محمود کلهری شهردار منطقه ۱۷ تهران نیز در این آیین با اشاره به اقدامات ارزشمند خیرین مدرسه‌ساز اظهارداشت: امیدواریم خیران به فعالیت‌های خود ادامه دهند و منطقه ۱۷ را ویژه‌تر ببینند.

وی گفت: مردم این منطقه در همه زمینه‌ها پیشتاز بودند و در دفاع مقدس هم بیش از یکصد نفر از مدرسه سلمان (پسرانه کاظمیه) شهید شدند.

کلهری با اشاره به وجود حدود سه مدرسه ویژه کودکان کار و بازمانده از تحصیل در منطقه ۱۷ افزود: با توجه به اینکه ملک داشتیم، به یکی از این مدارس دادیم اما دو مدرسه دیگر از لحاظ فضا دچار مشکل هستند و خیرین در این مسیر می‌توانند گام بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.