به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز شنبه در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و ششمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی در برج میلاد اظهار داشت: در مدیریت شهری و روستایی از توان علمی پژوهشگران و تحقیقات کارآمد استفاده شود بطوریکه باید از ظرفیت مدیران خلاق و نوآور برای تبدیل علم به ثروت بهره جست.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه اکثر علوم و پژوهش ها وارداتی است گفت: در حوزه پژوهش نباید وارد کننده و وابسته به علوم غربی باشیم بلکه از سایر علوم در کنار علم بومی استفاده کنیم.  
جمالی نژاد تاکید کرد: باید علوم بومی را گسترش دهیم چون در گذشته دور صادر کننده علم بودیم.
وی با تاکید بر اینکه کشورمان در حوزه های مختلف دارای رتبه های جهانی است گفت: رتبه دوم جهان در میزان ذخایر نفتی اثبات، رتبه سوم در تولید گاز طبیعی و سایر موارد را شاهد هستیم این دو حالیست که با این ظرفیت های بی بدیل اما هنوز آسیب های اجتماعی و گسل بین مدیران شهری و مردم را می بینیم.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: حاشیه نشینی و اسکان در کلانشهر ها بیداد می کند قاطبه شهروندان با وجود زحمات مدیران شهری، اعتماد واقعی را به آنان ندارند.  
وی اضافه کرد: روز به روز مشکلات از جمله آلودگی هوا، فرونشست زمین و حس تعلق مردم به روستاها و شهرها کم شده که این مسائل مشکلاتی ایجاد کرده است.  
جمالی نژاد با اشاره به نقش اساسی اعضای شورای اسلامی روستا و شهرها گفت: این افراد می توانند در امنیت ملی، اجتماعی و عمرانی موثر باشند.  
وی گفت: اعضاهای شوراهای شهرها و روستاها در صحنه خدمت رسانی به مردم سینه چاک هستند ولی در کاهش اجتماعی شهر و روستا موثر نبوده اند که باید در سیاست ها بازنگری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.