حمید صابریان روز شنبه در نشست خبری خود که به مناسبت آغاز دهه وقف برگزار شد درجمع خبرنگاران اظهار داشت: واقفین بر اساس نیاز روز نیات خود را از سبک سنتی به مسیرهای  علمی و نوآورانه هدایت کنند.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب این شهرستان به دلیل نزدیکی به پارک فناوری پردیس، خاطرنشان کرد:  به منظور هدایت موقوفه ها به سمت مسائل علمی در مناطقی از جاجرود تا پردیس برای موقوفه‌های علمی برنامه‌ریزی شده است.

 رئیس اداره اوقاف گفت: در شهرستان پردیس ۸۷ موقوفه داریم مشتمل بر ۳۱ مسجد، ۱۲ حسینیه و تکیه، ۳۱ موقوفه اصلی شهرستان و سه موقوفه که غیر متصرفه هستند و بزرگترین موقوفه مربوط به"آسیه خانم" است که در حدود ۱۰۱۹ رقبه وقفی دارد.

صابریان با اشاره به سایر موقوفات بزرگ شهرستان عنوان کرد: موقوفه بزرگ دیگر" واصفجان" است که در روستای واصفجان واقع شده و در حدود ۶ هکتار وسعت دارد  و موقوفه دیگر" پری جهان خانم" در ده بومهن است که متولی به این موقوفه رسیدگی می‌کند.

وی اظهار داشت: تمامی افرادی که در پلاک ۲۳ محدوده سیاهبند متصرف هستند و اعیانی ایجاد کردند تنها  با معرفی اداره اوقاف به شهرداری بومهن، امکان دریافت سند و یا مجوز پایان کار را دارند.

رئیس اداره اوقاف تاکید کرد: شهرداری بدون هماهنگی با اداره اوقاف هیچ اقدامی بر روی پلاک ثبتی ۲۳ انجام ندهد ، تمامی این اراضی موقوفه آسیه خانم دو دانگ و نیم از سهم مشا موقوفه است که باید تعیین تکلیف و پس از آن جواز درخواستی با هماهنگی اداره اوقاف توسط شهرداری بومهن صادر شود.

صابریان با بیان اینکه در این شهرستان سه امامزاده داریم، اظهار داشت:  امامزاده سلطان مطهر( ع )فرزند بلافصل امام صادق (ع) با بیش از ۶۰۰ سال قدمت درده بومهن، امامزاده قاسم (ع) در روستای گلخندان و امامزاده طیب بن طاهر که در روستای کمرد واقع شده است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد تبدیل امامزاده ها به قطب های فرهنگی ، خاطر نشان کرد: امامزاده سلطان مطهر علیه السلام هیات امنا و مدیر فرهنگی و خادم افتخاری ندارد و برای تامین موارد یاد شده برنامه ریزی شده  و برای تکمیل مرمت بنای امامزاده قاسم (ع) در روستای گلخندان با مشکل مال مواجه هستیم .

رئیس اداره اوقاف شهرستان پردیس گفت: تمامی اطلاعات موقوفات و پرونده های شهرستان پردیس در سامانه جامع اداره اوقاب اسکن، بارگذاری شده و قابل دسترسی و مشاهده است.

صابریان با بیان اینکه وقف صدقه جاریه است و پس از مرگ هم برای واقف باقیات و صالحات برجای می‌گذارد، اظهار داشت: املاک وقف شده ۱۰۰ در صد در اختیار اوقاف قرار نمی گیرد، افرادی که ملک خود را در قالب شرعی وقف می توانند تولیت ملک وقف شده را به عهده فرزندان و یا افراد قابل اعتماد خود بگذارند.

وی با اشاره به تامین  لوازم التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت توسط این اداره اظهار داشت:  در ابتدای سال تحصیلی ۸۰ بسته لوازم التحریر به ارزش ۲۵۰ هزار تومان به دانش آموزان تقدیم شد.

شهرستان پردیس با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.