به گزارش ایرنا، بهمن خطیبی روز چهارشنبه در جلسه ستاد ستاد تنظیم بازار قرچک اظهار داشت: شهرستان قرچک به دلیل نوپا بودن، به توسعه همه جانبه نیاز دارد که برای دستیابی به این مهم، بانکها نقش مهمی در حوزه های اشتغالزایی، گردشگری، کشاورزی و مقاوم سازی بافت فرسوده ایفا می کنند.
وی تصریح کرد: در اصل توسعه شهرستان بدون همکاری و تعامل بانکها امکانپذیر نیست.
وی اظهار داشت: بانک های عامل پرداخت کننده تسهیلات در حوزه های مختلف، اگر نحوه صحیح دریافت تسهیلات را اطلاع رسانی  کرده و بروکراسی پیچیده اداری را با رعایت ضوابط و مقررات و با هدف رفع مشکلات مردم حذف کند، سرعت پیشرفت و توسعه شهرستان افزایش پیدا میکند.
خطیبی گفت: یکی از مهمترین مشکلات مردم در دریافت تسهیلات، موضوع ضمانت توسط کارمند رسمی است که اگر برای این بخش نیز مساعدتی صورت گیرد، بسیاری از مردم میتوانند از تسهیلات بانکی برخوردار شوند.
وی یکی از تسهیلات ویژه ارائه شده از سوی بانک ها را در حوزه روستایی اعلام کرد و افزود: جذب تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی نقش مهمی در اجرای طرحهای دولت برای جلوگیری از بروز خسارت در حوادث غیر مترقبه دارد و تحقق آن به همکاری بانکهای عامل نیاز دارد چرا که جامعه مولد روستایی، به خدمات بهتر و شایسته تری نیاز دارد.
فرماندار قرچک تأکید کرد: یکی از مهمترین دغدغه های دولت، بهبود کیفیت زندگی روستائیان و محرومیت زدایی از چهره روستاها است، اگر بانکها در ارائه تسهیلات مقاوم سازی و ترغیب روستائیان به مقاوم سازی تلاش کرده و با مردم و مسئولان همکاری کنند، قطعا روستاهای مقاوم و پیشرفته ای خواهیم داشت.
وی با اشاره به درخواست های مکرر مردم قرچک در ارتقاء فعالیت شعبه بانک کشاورزی گفت : شعبه بانک کشاورزی قرچک از امروز به شعبه اعتباری مرکزی ارتقا یافت تا کلیه خدمات بانکی، در شهرستان به مردم منطقه ارائه شود.
راهپیمایی جاماندگان اربعین از قرچک به سمت شهرری انجام میشود
وی با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی گفت: همزمان با اربعین حسینی و همچون سالهای گذشته، مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی از شهرستان قرچک به سمت حرم حضرت عبدالعظیم در شهرستان ری انجام می شود.
خطیبی گفت: این مراسم روز اربعین با تجمع مردم در مقابل مسجد جامع آغاز و تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه پیدا می کند.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.