به گزارش ایرنا، سعید اوحدی روز دوشنبه در جلسه برنامه‌ریزی پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) در حرم عبدالعظیم(ع) اظهارداشت: شهرداری‌ تهران، نیروی انتظامی، اورژانس، هیات رزمندگان، آتشنشانی، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و سپاه تهران از جمله دستگاه‌های خدمات رسان در روز اربعین حسنی هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌های نواحی، ۱۲، ۱۵، ۱۶ و ۲۰ در مسیر پیاده‌روی جاماندگان حسینی قرار دارند، عنوان کرد: بیش از سه هزار نیروی شهرداری تهران آماده خدمات رسانی به زائران سیدالکریم(ع) در روز اربعین هستند.

اوحدی اضافه کرد: سال گذشته در حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در مراسم پیاده‌روی جاماندگان حسینی مشارکت داشتند که امسال پیش بینی می‌شود جمعیت بیش از این میزان باشد.

وی ساعت شروع مراسم جاماندگان حسین را ساعت ۶ و نیم صبح اربعین در میدان امام حسین(ع) اعلام کرد و افزود: ایستگاه‌های صلواتی، موکب برای استراحت بانوان و آقایان، سرویس بهداشتی، اورژانس، آتشنشانی برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران در طول مسیر برنامه‌ریزی شده است.

اوحدی یادآور شد: شهرداری تهران با توجه به تجربه ۶ سال گذشته راهپیمایی جاماندگان حسینی تمامی تمهیدات لازم در خصوص ترافیک، جانمایی ایستگاه‌های صلواتی، کمبود سرویس بهداشتی، انتقال زائران اندیشیده است.

شهرداری منطقه ۲۰ نیز در ادامه این برنامه با بیان اینکه شهرری مسیر پایانی زائران جاماندگان حسینی است، افزود: امسال ۶۰۰ کارگر در قالب ۱۵۰ دستگاه خودرو بازیافت وظیفه نظافت طول مسیر را بر عهده دارند و علاوه بر آن عوامل اجرایی نیز برای نظافت پیرامون حرم مطهر سیدالکریم تدارک دیده شده است.

فرهاد افشار ادامه داد: خدمات مترو در روز اربعین به صورت رایگان خواهد بود و همچنین اتوبوسرانی با استفاده از اتوبوس‌های ۲ کابین ظرفیت حمل زائران را به مناطق مختلف تهران افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه سرویس‌های بهداشتی طول مسیر به روی زائران باز خواهد بود، افزود: امسال ۱۵۰ چشمه دست‌شویی سیار نیز به زائران خدمات رسانی خواهند کرد، همچنین تمامی مسیرهای منتهی به حرم از ۲۴ ساعت قبل مسدود خواهد شد.

افشار یادآور شد: ۱۰ بنر که مذین به احادیث امام حسین(ع) در طول مسیر خیابان فدائیان اسلام محدوده اتوبان آزادگان به حرم مطهر عبدالعظیم(ع) نصب می‌شود تا زائران با سیره و اخلاق حسینی آَشنا شوند و تا اربعین سال آینده در زندگی روزمره خود از این پیام‌های معنوی سود جویند.

به گزارش ایرنا، کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) استان تهران با عنوان جاماندگان کربلای حسینی امسال برای هفتمین سال پیاپی با پای پیاده عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) خواهند شد. سال گذشته بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در راهپیمایی جاماندگان اربعین در پایتخت شرکت کردند.

۶۰۰۳/۳۲۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.