به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، 'سید حسن رضوی' در بازدید معاونان طرح و توسعه، برنامه ریزی، مشاور و پیمانکار این پروژه افزود: با اجرایی شدن مصوبه معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در خصوص تامین منابع مالی پروژه، بخش عمده ای از مشکلات مربوط به تامین نقدینگی پروژه مرتفع شد.
وی ادامه داد: با پرداخت اولین قسط در اسفند ماه سال گذشته، فعالیت های اجرایی در بخش های مختلف کارگاه از جمله آب بندی، سازه های فرایندی و احداث ساختمان های بهره برداری از سر گرفته شد.
رضوی تصریح کرد: با تمهیدات صورت گرفته در رابطه با نحوه ادامه کار پیمانکار و استمرار تامین اعتبار تعهد شده توسط آبفا و شرکت آب منطقه ای تهران، تجهیزات باقیمانده تصفیه خانه به تدریج نصب و کل مجموعه طرح و تصفیه خانه ششم تا پایان سالجاری وارد مدار بهره برداری می شود.
وی با اشاره به تاکید های صورت گرفته از طرف معاون امور آبفای وزارت نیرو و بیان راهکارهایی به عوامل طرح و پیمانکاران گفت: با توجه به نقش مهم تصفیه خانه ششم در تامین آب شرب محدوده شمال غرب پایتخت تسریع در اتمام طرح و جبران تاخیرات موجود ضروری است.
همچنین مجری طرح آبرسانی به تهران از سد تنظیمی امیرکبیر گفت: تصفیه خانه ششم تهران در زمینی به مساحت 20 هکتار در منطقه لتمال کن در شمالغرب تهران واقع شده است افزود: اکنون فاز اول تصفیه خانه ششم به ظرفیت هفت و نیم متر مکعب در ثانیه در دست احداث است.
'عادل ساعدی' ادامه داد: اجزای اصلی این تصفیه خانه شامل حوضچه آرامش، آشغالگیر، واحد اختلاط سریع، زلالساز از نوع پولساتور، فیلترهای دو لایه (آنتراسیت – ماسه)، سیستم کلر زنی اولیه و ثانویه، مخزن ذخیره آب پاک و ساختمان های شیمیایی، کلرزنی، بهره برداری عمومی و جنبی است.
تهرام/ 3036//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.