روح اله غلامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به نقش و اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در کاهش حوادث شب چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش‌های لازم در حوزه پیشگیری از 2 ماه قبل آغاز شده که این آموزش‌ها برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال در 60 مدرسه و 45 مسجد جنوب تهران ارائه شد.
وی افزود: اکیپ‌های اورژانس در شهرری از روز سه شنبه تا پایان آیین چهارشنبه آخر سال در آماده باش کامل به سر می برند.
غلامی یادآور شد: عمده مصدومان اورژانس در آیین چهارشنبه سوری مربوط به سوختگی هستند که این موضوع نیز به دلیل بی احتیاطی و استفاده از مواد محترقه خطرناک رخ می دهد.
وی عنوان کرد: بسیاری از مصدومان این روز یا در حال ساخت نارنجک های دست ساز بوده یا در حال استفاده از این مواد خطرناک هستند که این مواد پس از انفجار موجب سوختگی فرد می شود.
مسئول اورژانس جنوب پایتخت یادآور شد: اورژانس تهران همچون سالهای گذشته در آمادگی 100 درصدی قرار دارد و در شامگاه سه شنبه با تمام تجهیزات مصدومان احتمالی را به مراکز درمانی منتقل می کند.
وی از شهروندان درخواست کرد با رعایت کردن نکات ایمنی و عدم استفاده از مواد محترقه از وقوع هرگونه حادثه ناگوار در آستانه سال جدید جلوگیری کرده و در صورت بروز هر گونه حادثه ضمن حفظ خونسردی، مراتب را به سامانه 115 (اورژانس تهران) اطلاع دهند.
چهارشنبه‌ سوری یکی از جشن‌های ایرانی است که در شب آخرین چهارشنبه سال (سه‌شنبه شب) برگزار می‌شود.
1970//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.