به گزارش ایرنا، مرتضی رضایی روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات بخش ارتباطات شهرستان دماوند اظهار داشت: تعداد روستاهای محدودی در سطح استان داریم که ممکن است پوشش ارتباطی مناسبی نداشته باشند؛ اغلب این روستاها به لحاظ شاخص های جمعیتی در سرشماری سال 95 جمعیت محدودی داشتند.
وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در نظر داریم تمام روستاها را ازحداقل سرویس خدمات ارتباطی برخوردار کنیم تا در پایان سال 98 روستایی در استان تهران نباشد که از حداقل سیستم ارتباطی برخوردار نباشد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تمام 16 شهرستان و 42 شهر استان تهران متصل به اینترنت پرسرعت 4G و 3G هستند و تعدادی از شهرها اینترنت پرسرعت ثابت دارند؛ هم اکنون وضعیت ما در استان تهران به نسبت سایر استان‌ها، بسیار ممتاز و ویژه‌ است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران با اشاره به اینکه پیرو سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان دماوند مسائل و مشکلات حوزه ارتباطات مورد بررسی قرار گرفت عنوان کرد: در سال آینده هیچ گونه مشکل ارتباطی در این شهرستان وجود نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه توسعه دسترسی فناوری علاوه بر ایجاد اشتغال در سایر بخش ها نیز تاثیر گذار بوده، اضافه کرد: در سال 96 یکصد هزار شغل درحوزه Ict در سطح کشور ایجاد شد که از این میزان 20 هزار شغل مربوط به استان تهران بود.
این مقام مسئول افزود: در سطح کشور حدود 50 هزار شغل اینترنتی داریم که درصد زیادی از این مشاغل در استان تهران است.
فرماندار شهرستان دماوند نیز در این نشست با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ایجاد بسترهای لازم در خصوص گردشگری مدنظر قرار داشت، بیان کرد: در نظر داریم تا پایان سال 98 مشکلات ارتباطی و زیرساختی را به صورتی حل کنیم تا سرمایه گذاری در حوزه های مختلف از جمله آموزشی، دانشگاهی و صنعتی به راحت ترین شکل ممکن صورت گیرد.
مجید صفری تاکید کرد: در حال حاضر 24 روستا شهرستان با مشکلات ارتباطی مواجه است که مقرر شد این مشکلات تا اواسط سال آینده برطرف شود.
فرماندار شهرستان دماوند در خصوص وضعیت این شهرستان در ارتباط با ایجاد پارک فناوری خاطر نشان کرد: با توجه به موقعیت فعلی شهرستان و امکانات زیر ساختی فراهم شده، امکان ایجاد این پارک وجود دارد و یکی از موسسات نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده است.
وی با اشاره به دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه، ادامه داد: تکمیل فیبر نوری، تعیین و تکلیف ساختمان مخابرات شهرستان و مشکلات مربوط به آنتن دهی تلفن همراه در برخی روستاها از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت تا بتوانیم انتخابات سال آینده را بدون هیچ گونه مشکل به صورت آنلاین برگزار کنیم.
صفری ادامه داد: در نظر داریم در مسیر روستای ایوانکی به شهر کیلان و همچنین همزمان با گاز رسانی به 15 روستای فاقد گاز عملیات فیبر نوری در این نقاط نیز انجام شود.
تهرام/7246//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.