به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، «علی راه انجام» در مورد میزان کود توزیعی به کشاورزان استان تهران در کشت پائیزه امسال گفت: از ابتدای سال 97 تاکنون کود ازته به میزان 13 هزار و 846 تن، فسفاته 3هزار و 753 تن، پتاسه هزار و 726 تن، کودهای ماکرو 143 تن در بین کشاورزان استان تهران توزیع شده است.
وی ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته به میزان یک هزار و 610 تن کود اوره و ازته ، 3 هزار و 437 تن کود فسفاته، یک هزار و 147 تن کود پتاسه و 179 تن کود ماکرو توزیع شد که عملکرد امسال یک درصد از مجموعه کودهای تامین و توزیع شده بالاتر بوده است.
راه انجام با اشاره به اتفاقات رخ داده در بخش کود افزود: امسال شاهد مشکلاتی مثل افزایش خودسرانه قیمت کود ازته توسط پتروشیمی ها بودیم که تاخیر در فروش مدت 40 روزه ناشی از آن را به دنبال داشت.
وی اعتصابات رانندگان و سیستم حمل و نقل را از دیگر مشکلات در تامین و توزیع کود عنوان کرد و گفت: افزایش 20درصدی جهت افزایش قیمت لاستیک و قطعات توسط دولت و هزینه های حمل را داشتیم که سیستم حمل و نقل را دچار مشکل کرد و موضوع تامین و توزیع کود را با اشکالاتی مواجه کرد.
کشت پائیزه کشاورزان استان تهران از نیمه دوم مهرماه آغاز و تا اوایل آذرماه ادامه دارد.
جو، گندم و کلزا (دانه های روغنی) از محصولات کشت پائیزه کشاورزان استان تهران است.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.