به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، بارش باران در نجف زائران مخصوصا آنانی که در فضای باز در حال استراحت بودند را مجبور کرد به فضای بسته و مسقف پناه ببرند.
عده زیادی از زائران بخاطر مناسب بودن نسبی هوا و یا کمبود فضای مسقف یا موکب های مناسب سازی شده در خیابان ها، معابر و یا پشت بام های مواکب و منازل ساکن شده بودند که باران آنها را خیس کرد.
مسئولان اسکان موکب ها نیز مجبور شدند برخی زائران را جابجا و یا اقدام به برپایی چادر کردند.
باران عصر جمعه نیز در نجف آغاز شد و در دقایقی نیز شدت پیدا کرد و باعث شد راهپیمایان از امکاناتی چون چتر و پلاستیک برای حفظ خود استفاده کنند و برخی از آنان نیز راهپیمایی خود را متوقف کرده و به زیر سقف ها پناه بردند.
از روز پنجشنبه ورود زائران به نجف اشرف افزایش یافته به گونه ای که امکان تشرف به صحن های حرم امیرالمومنین(ع) نیز به سختی امکان پذیر است و تردد زائران با کندی و مشقت در اطراف حرم امکانپذیر است.
بسیاری از موکب های ایرانی از جمله موکب های حضرت زهرا(س) در ثورة العشرین و موکب پارکینگ طبقاتی در خیابان باب شیخ طوسی تکمیل شده و زائران در اطراف مسیرهای تردد و عبور و مرور بیتوته کرده اند.
موکب های ایرانی امکاناتی از قبیل حمام، درمانگاه، تغذیه، چایخانه، مخابرات و خیاطی هستند و زائران ایرانی ترجیح می دهند که از این مراکز استفاده کنند.
تهرام/6139//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.