مرجان میرزایی قاضی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این المپیاد با حضور 3 نسل(مادربزرگ، مادر، دختر) از خانواده های تهرانی انجام شد، افزود: هدف از برگزاری این مسابقات تشویق زنان به فعالیت های ورزشی و ایجاد نشاط در نیمی از جامعه شهری است.
وی ادامه داد: دومین دوره این المپیاد ورزشی در رشته های فریزبی( نوعی وسیله بازی است که از یک صفحه مدوّر لبه‌دار به قطر ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر درست شده است. از این وسیله برای تفریح و ورزش رقابتی استفاده می‌شود. نحوه بازی به این صورت است که صفحه را به آسمان پرتاب می‌کنند و آن را می‌گیرند.)، دو و میدانی، دارت، داژبال، فوتبال روی میز، طناب کشی، بدمینتون، تگ راگبی به میزبانی برج میلاد برگزار و نفرات برتر در رشته های مذکور معرفی شدند.
میرزایی قاضی خاطرنشان کرد: هدف گذاری شده تا پایان امسال چند دوره دیگر از این المپیاد برگزار شود.

* 87 هزار زن ورزشکار در مسابقات منطقه ای پایتخت شرکت دارند
معاون بانوان سازمان ورزش شهرداری تهران تهران با بیان اینکه مسابقات منطقه ای شهر تهران نیز از اواخر شهریور آغاز شده و تا ابتدای مهر ماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: 87 هزار و 330ورزشکار زن نیز در این رقابت ها در رشته والیبال، بسکتبال، فوتسال، داژبال، دارت، دوومیدانی، ایروبیک استپ، بومی ومحلی، بدمینتون، تنیس روی میز، آمادگی جسمانی، شنا، تکواندو و ژیمناستیک بایکدیگر به رقابت می پردازند و نفرات برتر طی آئینی معرفی خواهند شد.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این رویداد های ورزشی توسعه ورزش همگانی میان خانواده و زنان تهرانی است تصریح کرد: ورزش می تواند کم تحرکی و بیماری های زیادی را از جامعه دور کرده و نشاط و پویایی در بین اعضای خانواده ها را در پی داشته باشد.
میزایی قاضی خاطر نشان کرد: حدود 2 هزار ایستگاه فعالیت بدنی در سطح بوستان ها و محلات پایتخت وجود داردکه یک هزار و 100 مورد آن در اختیار زنان علاقه مند به ورزش است.
وی همچنین گفت که از ابتدای امسال در سطح محلات، مناطق و فرامنطقه ای 9 دوره المپیاد ورزش بانوان پایتخت برگزار شده که در بخش محلات آن 518 هزار و 882 نفر در رشته های والیبال، بسکتبال، داژبال، دوومیدانی، ایروبیک استپ، بومی ومحلی، بدمینتون،تنیس روی میز و آمادگی جسمانی شرکت کردند.
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.