محمدحسین مقیمی روز دوشنبه در جلسه رفع موانع تولید و بررسی مشکلات صاحبان صنایع و سرمایه گذاران شهرستان دماوند که با حضور صنعتگران، مسئولان استانی و شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد، با اشاره به اجرا و در دستور کار بودن برنامه های استان تهران، اظهار داشت: سال گذشته جلسه شورای برنامه ریزی استان، مشترک با کمیته برنامه ریزی در هر شهرستان در راستای برنامه چهار ساله برگزار شد.
وی ادامه داد: این جلسات با هدف تعیین نقشه راه توسعه شهرستان ها و بررسی مطالبات و کمبودها و حال مشکلات توسط مدیران کل استان صورت گرفت.
مقیمی دومین برنامه استانداری تهران را بازدید از مراکز صنعتی و رسیدگی به مشکلات صاحبان صنایع و بخش اقتصادی دانست و افزود: شهرستان دماوند دوازدهمین شهرستان استان تهران در این دوره است که با هدف بررسی مشکلات و تسهیل در امور اقتصادی و تولید، دور هم جمع شده ایم.
استاندار تهران گفت: تاکنون با همکاری و تعامل دستگاه ها در استان و شهرستان، توانستیم درصدی از مشکلات را مرتفع کنیم.
وی سومین برنامه را هفته فرهنگی شهرستان ها دانست و گفت: اولویت مسئولان علاوه بر اشتغال، تولید، برنامه ریزی و توسعه، مسائل فرهنگی باشد و این هفته می تواند بسیاری از مشکلات موجود در شهرستان ها و قابلیت ها و استعدادهای مناطق را مورد بررسی قرار دهد.
مقیمی چهارمین برنامه کاری شهرستان های استان تهران را بررسی مشکلات اجتماعی دانست و گفت: تمامی هدف ما ایجاد جامعه ایی پویا، شاد و امیدبخش است؛ مشکلات و سختی ها در تمامی دوران ها و زمان ها وجود داشته اما راه عبور از آن تفکر، اندیشه، تصمیم گیری و اجرای صحیح و سازنده است.
استاندار تهران ادامه داد: زمانی که رئیس جمهور آمریکا مسئله خروج از برجام را مطرح کرد به دنبال بهم خوردن همدلی، تعامل و مشارکت مسئولان و اقشار مختلف مردم در کشور بود اما همراهی و از همه مهم تر توصیه های داهیانه مقام معظم رهبری موجب شد تا امروز بسیاری از مشکلات کنترل و مرتفع شود.
وی با بیان اینکه اگر این همدلی ها افزایش یابد روز به روز ثبات اقتصادی بیشتر و مشکلات کاهش می یابد، خاطرنشان کرد: همه تلاش ما رفع مشکلات اقتصادی است و این مهم باید در اولویت قرار گیرد.
استاندار تهران با بیان اینکه سرمایه گذاران و صاحبان صنایع تمامی سرمایه های خود را برای تولید کشور هزینه کرده اند و امروز با مشکلاتی روبرو هستند، افزود: بخش عمده ایی از تولیدکنندگان با مشکل مالی مواجه هستند که نقش بانک ها در تسریع بخشی تسهیلات با هدف توسعه و اشتغال زایی، بی بدیل است.
مقیمی گفت: امروز مدیران کارخانه ها با سابقه مدیریت طولانی و تجربه کافی، در شرایط سختی کار و فعالیت را ادامه می دهند که باید بانک ها حامی باشند.
لازم به ذکر است، در این جلسه صاحبان صنایع و تولیدکنندگان و همچنین سرمایه گذاران بخش خصوصی به مشکلات خود پرداختند که عمده آن تسهیلات سرمایه در گردش، مواد اولیه، تغییر در نرخ ارز، برون سپاری برخی نهادهای دولتی و عدم نظارت کافی آنان، عدم تسریع در ارائه خدمات زیربنایی همچون گاز و برق، مالیات و .... بود.
استاندار تهران در این جلسه به بررسی مشکلات آنان پرداخت و تاکید کرد: تولیدات داخلی که دارای استاندار و مجوز قانونی هستند باید نهادهای دولتی حمایت کنند و از تولیدکنندگان زیرپله ایی و با کیفیت کم فاصله بگیرند.
وی ادامه داد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت شرکت هایی را که با کیفیت بهتری تولید می کنند و نظارت کافی بر محصولات تولیدی دارند را به ادارات معرفی کنند.
مقیمی همچنین با تاکید بر رفع مشکل شهرک صنعتی ناحیه 2 دماوند، بیان داشت: شهرستان دماوند یکی از شهرستان های قدیمی کشور است و اکنون بعد از گذشته سال های متعدد و نصب تابلوی شهرک صنعتی ناحیه 2 و استقرار چند مرکز تولیدی، وجود معارض و مشکل گاز منطقه نباید مانع تولید، شرکت ها باشد.
این مقام مسئول گفت: مردم دماوند به دنبال توسعه شهرک های صنعتی با هدف اشتغال و تولید داخلی هستند و سیب دماوند را نمی توان در شهرستان دیگر تبدیل به کمپوت کرد.
همچنین مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند ضمن تشکر از حضور استاندار تهران و برنامه این جلسه و همچنین بازدیدهای صبح امروز، گفت: یکی از سیاست های ما در شهرستان رفع مشکلات با استفاده از تمامی ظرفیت های منطقه است و اگر به مسئولان استانی و مدیران کل مراجعه می شود، چاره ایی برای حل آن نیست.
وی پیگیری را مولفه اساسی و مهم برای رفع مشکلات دانست و افزود: تولید کنندگان برای رفع مشکلات خود پیگیری را در اولویت قرار دهند.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.