پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی پیرامون نقش خانم ثقفی در مبارزات حضرت امام؛

هنگامى که امام زندانی شد مادر گرامی ‏مان چنان رفتار کردند که به مردهاى منزل قوّت قلب می ‏دادند

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی در بیان نقش مادر گرامیشان در نهضت نقل می‌کند: هنگام تبعید امام به ترکیه، حضرت امام مُهر خودشان را ـ که حساس‌ترین و مهم‌ترین چیزها براى یک روحانى محسوب می‌‏شود ـ به مادر عزیزمان سپردند و ایشان بدون آن‌که به ما یا دیگران حرفى در این مورد بزنند، از آن نگهدارى کردند تا وقتى که امام از ترکیه به نجف مشرف شدند و از نجف پیغام کتبى فرستادند که مُهر را به وسیلۀ یکى از افرادى که در پیغام نامش را ذکر کرده بودند، به نجف بفرستند و تازه آن هنگام بود که ما متوجه شدیم، حضرت امام چنین امانت سنگینى را به همسرشان سپرده‌‏اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خمینی دهم خرداد سال 69 در بخشی از سخنان خود در مراسم افتتاحیه سمینار بررسى سیره نظرى و عملى حضرت امام خمینى(س) با اشاره به حضور همسر گرامى حضرت امام در این مراسم، به بیان نقش مادر گرامى خود در طول نهضت حضرت امام پرداخت و گفت: «مادر بسیار عزیزمان از چهره‏‌هایى هستند که تاکنون ناشناخته مانده‌‏اند. ایشان در طول مبارزات حضرت امام با وجود مشکلات و مصایب گوناگونى که در طول سال‌هاى طولانى با آن‌ها مواجه بودند، صبورانه ایستادند و سختی‌ها را بی‌‏هیچ تزلزلى پشت سر گذاشتند. به ‏عنوان نمونه در قضایاى 15 خرداد سال 42 هنگامى که حضرت امام را دو روز بعد از عاشورا دستگیر کردند، مادر عزیزمان با کمال خونسردى مدیریت داخل منزل را به‏‌عهده گرفتند و به زنانى که از شدت ناراحتى بی‌هوش می‌‏شدند، دلدارى می‌‏دادند. اطمینان حضرت امام نیز به ایشان مثال‏‌زدنى است که نمونه‏‌اى از آن را در همان سال‌هاى تبعید شاهد بودیم. هنگام تبعید امام به ترکیه، حضرت امام مُهر خودشان را ـ که حساس‌ترین و مهم‌ترین چیزها براى یک روحانى محسوب می‌‏شود ـ به مادر عزیزمان سپردند و ایشان بدون آن‌که به ما یا دیگران حرفى در این مورد بزنند، از آن نگهدارى کردند تا وقتى که امام از ترکیه به نجف مشرف شدند و از نجف پیغام کتبى فرستادند که مُهر را به وسیلۀ یکى از افرادى که در پیغام نامش را ذکر کرده بودند، به نجف بفرستند و تازه آن هنگام بود که ما متوجه شدیم، حضرت امام چنین امانت سنگینى را به همسرشان سپرده‌‏اند.

و یا هنگامى که امام در زندان به سر می‌‏بردند و شایع شده بود که نیروهاى امنیتى رژیم شاه می‌‏خواهند به منزل هجوم بیاورند و افراد را قتل‌‏عام کنند، مادر گرامی‌‏مان با صلابت ایستادند و مدیریت منزل را به‏‌عهده گرفتند و چنان رفتار کردند که به مردهاى منزل نیز قوّت قلب می‌‏دادند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.