بر اساس توافق حاصل شده از روز سه شنبه اتوبوس ها برای خروج افراد مسلحی که مایل به خروج از جنوب دمشق هستند وارد این منطقه می شوند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، برخی منابع به المیادین گفت که پس از برگزاری نشست هایی میان کمیته گروه های مسلح به استثنای گروه داعش با طرف های سوری و روسی توافقی  در زمینه خروج این گروه ها از جنوب دمشق حاصل شد.

این منابع گفتند که بر اساس این توافقنامه ارتش سوریه برای تحویل مراکزی که بین شهرک«یلدا» و دیگر مکان های حضور داعش در اردوگاه«الیرموک» و منطقه«حجر الاسود» قرار دارند، وارد این مراکز می شود.

این منابع افزودند که بر اساس توافق حاصل شده از روز سه شنبه اتوبوس ها برای خروج افراد مسلحی که مایل به خروج از جنوب دمشق هستند وارد این منطقه می شوند.

این منابع تصریح کردند که اتوبوس ها افراد مایل به خروج از جنوب دمشق را به 3 منطقه «ادلب»،«جرابلس» و «درعا» منتقل می کنند.

انتظار می رود که افراد مسلح گروه های«جیش الاسلام» و «جیش ابابیل حوران»به درعا و دیگر افراد مسلح به ادلب منتقل شوند.

بر اساس توافق حاصل شده گروه های مسلح سلاح های سنگین و متوسط خود را به ارتش سوریه تحویل می دهند و نهادهای دولتی نیز وارد منطقه جنوب دمشق می شوند.

همچنین عملیات نظامی علیه داعش در حجر الاسود و الیرموک تا زمان تسلیم شدن و بیرون کردن عناصر داعش در ریف دمشق ادامه یابد.

در تحولی دیگر، برخی منابع سوری گفتند که افراد مسلح گروه تروریستی داعش که منطقه حجر الاسود و بخش عمده ای از اردوگاه الیرموک را در اشغال خود دارد تسلیم شده و پرچم های سفید را بالا بردند و از طریق بلندگوهای مساجد درخواست توقف درگیری ها شدند.

این منابع گفتند که نیروهای ارتش سوریه درگیری ها را متوقف نکرده و این اقدام را مانور عناصر داعش قلمداد کردند.

این نخستین حالت تسلیم شدن عناصر داعش در سراسر اراضی سوریه طی جنگ های شان با همه گروه های مسلح و ارتش سوریه به شمار می رود زیرا درگیری ها با داعش با توافق به پایان می رسید.

تعداد عناصر داعش در منطقه نزدیک به 1200 نفر است که بیشتر آنها از ساکنان مناطق جنوب دمشق که فلسطینی و سوری و ملیت های دیگر هستند. پیش از این عناصر داعش درخواست انتقال آنها به استان«دیرالزور» در شرق سوریه داده بودند لیکن ارتش سوریه با این درخواست شان مخالفت کرد.

خبرگزاری سانا نیز گزارش داد که یگان هایی از ارتش سوریه عملیات گلوله باران مخفیگاه های تروریست ها در منطقه حجر اسود را در راستای عملیات نظامی به منظور از بین بردن تمام تروریست ها  حاضر در جنوب دمشق را ادامه دادند.

خبرنگار جنگی سانا گزارش داد که یگان های ارتش با پشتیبانی جنگنده های ارتش عملیات تاکتیکی دقیق علیه اماکن تجمع واستحکامات گروه های تروریستی ومحورهای نفوذ آن ها به محله حجر اسود انجام دادند که در پی آن نیروهای ارتش پیشروی جدید در اطراف این منطقه انجام دادند.

این خبرنگار گفت که این عملیات منجربه کشته شدن شماری از تروریست ها وانهدام تسلیحات و مهمات نظامی آن ها همزمان با فرار و فروپاشی تروریست ها شد.

 

ارتش سوریه 4 روستا را از دست همپیمانان آمریکا در شرق فرات آزاد کرد

یگان هایی از ارتش سوریه 4 روستا را از دست گروه  نیروهای دموکراتیک سوریه که مورد حمایت آمریکاست، آزاد کرد.

یک منبع نظامی به خبرگزاری سانا گفت که یگان هایی از ارتش سوریه چهار روستای« الجنینه ،الجیعه، شمره الحصان و حویقه المعیشه» را در شرق فرات از دست نیروهای دموکراتیک سوریه آزاد کردند.

نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) توسط آمریکا و کشورهای غربی مورد حمایت است و از آنها حمایت های مالی و تسلیحاتی دریافت می کند.

 

حمله خمپاره ای به حمص و کشته شدن یک کودک سوری

گروه های مسلح یک گلوله خمپاره از شمال شهر «حمص» به منطقه « العدویه» در مرکز حمص شلیک کردند.

در اثر این حمله تروریستی یک کودک جان خود را از دست داد و 3 نفر دیگر زخمی شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.