کودکان زیر پنج سال تعداد بزرگ قربانیان این بیماری هستند که دچار تشنگی زیاد و حالت هایی از اسهال شدید می شوند که طی چند ساعت منجر به مرگ آنها می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود به شیوع بیماری وبا در یمن در سایه بی توجهی سران اسلامی و عربی به اوضاع وخیم و جنگ علیه این کشور پرداخت و نوشت: آمار و ارقام سازمان بهداشت جهانی تأکید کرده است که 315 یمنی به دلیل ابتلا به وبا در نتیجه فقر و گرسنگی و محاصره زمینی،دریایی و زمینی که توسط «ائتلاف عربی» به رهبری عربستان سعودی تحمیل شده جان خود را از دست دادند. این سازمان در توییتی در حساب خود در توییتر نوشت که این وبا در یمن به شیوع خود ادامه می دهد و نزدیک به 30 هزار مورد در 19 استان یمن مبتلا به وبا شده و این تعداد به 300 هزار مورد ابتلا خواهد رسید.

کودکان زیر پنج سال تعداد بزرگ قربانیان این بیماری هستند که دچار تشنگی زیاد و حالت هایی از اسهال شدید می شوند که طی چند ساعت منجر به مرگ آنها می شود.

دولت نجات ملی که اوضاع را در منطقه خارج از اشغال ائتلاف عربستان سعودی و دولت مورد حمایتش یعنی«عبدربه منصور هادی»رئیس جمهور مستعفی یمن، اداره می کند شهر صنعا را شهر  در هم کوبیده به دلیل وبا اعلام کرد این در حالی است که سازمان پزشکان بدون مرز گفت که سیستم بهداشتی در یمن در حال فروپاشی است. خبرگزاری«سبأ» نیز به نقل از «محمد سالم بن حفیظ» وزیر بهداشت یمن اعلام کرد که گفت:«آن چه امرز رخ می دهد خارج از توان هر گونه سیستم بهداشتی است که در وضعیت خوبی به سر می برد، حال و روز ما در این اوضاع دشوار و پیچیده که دیگر قابل توصیف نیست».

شیوع وبا فقط مختصر و محدود به مناطق در کنترل دولت نجات ملی حوثی ها و حزب کنگره نمی شود بلکه به مناطق تحت کنترل دولت به اصطلاح قانونی نیز رسیده است به طوری که مدیریت بیمارستان دولتی در شهر «ابین» در جنوب یمن درخواست کمک برای رویارویی با شیوع این وبا کرده است.

شرکت کنندگان در نشست های سران  کشورهای حاشیه خلیج فارس و اسلامی و آمریکایی که در ریاض طی دو روز گذشته برگزار شد به این اوضاع بهداشتی رو به وخامت در یمن هیچ گونه توجهی نکرده بلکه حتی از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، ستاره این نشست ها و محورها، هم شنیدیم که تأکید کرد می کرد که کشورش از این جنگ علیه یمن حمایت می کند و با عربستان سعودی قراردادهای سلاح و مهمات به ارزش 110 میلیارد دلار امضا می کند که برای تسریع در پیروزی در جنگ یمن فورا تحویل این کشور داده می شود.

آن چه در یمن رخ می دهد یک فاجعه انسانی به تمام معنای کلمه است که به دیگر فاجعه ها در این کشور مانند گرسنی که بر اساس آمارهای سازمان ملل نزدیک به 17 میلیون یمنی از آن رنج می برند، اضافه می شود.

در ابتدا حملات موشکی و بمباران هواپیماهای توفان قاطعیت جان هزاران نفر را می گرفت و بیمارستان ها را نابود می کرد سپس محاصره شروع به قتل کودکان و مردم این کشور کرد و حالا نوبت به وبا رسیده است.

مردم شجاع و بخشنده یمن، اصل عرب ها، مستحق این همه جنایت و جرم در حق شان آن هم توسط همسایگان شان نیستند؛ جنایت هایی که در سایه سکوت جهان عرب و جامعه بین المللی رخ می دهند. این بسیار دردناک است که در همه سخنرانی ها و اظهارات بیش از 56 رهبر و مسئول اسلامی که در نشست های سه گانه ریاض شرکت کردند یک کلمه همبستگی از آنها با مردم یمن نشنیدیم و هیچ کدام از آنها نام یمن را به استثنای حمایت از جنگ در این کشور به زبان نیاوردند.

خدا ما را بس است و نیکو حمایت گری است...

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.