در تجاوز ارتش رژیم اشغالگر به کرانه باختری از روز چهارشنبه گذشته تا کنون 30 شهروند فلسطینی از جمله 6 کودک به شهادت رسیدند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در تجاوز ارتش رژیم اشغالگر به کرانه باختری از روز چهارشنبه گذشته تا کنون 30 شهروند فلسطینی از جمله 6 کودک به شهادت رسیدند.

همچنین در این تجاوز مستمر تا کنون 130 نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم اشغالگر در 24 ساعت گذشته 3جنایت در غزه مرتکب شد که در نتیجه آن 33 نفر شهید و 67 نفر نیز زخمی شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه تأکید کرد که شمار شهدای تجاوز اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر 2023 تا کنون به 40 هزار و 819 نفر افزایش یافت و شمار زخمی نیز به 94هزار و 191 نفر رسید.

در همین حال، به گزارش العالم، روزنامه عبری "اسرائیل هیوم"  نوشت با تصمیم خطرناک امنیت اسرائیل، کرانه ی باختری به بمبی در حال انفجار و نه ساعتی، تبدیل خواهد شد!!

این روزنامه با اشاره به نقشه ی شوم وخطرناک "نهادهای امنیتی "اسرائیل" مبنی بر اعلام این منطقه بعنوان "میدان نبرد" دوم بعد از غزه، نوشت "اتفاقات چند روز گذشته در کرانه ی باختری و تغییر سیاست "اسرائیل" در کرانه ی باختری آن منطقه را به بمبی که در حال انفجار است تبدیل خواهد کرد، بمبی انفجاری که ساعتی نیست".

به گزارش این روزنامه ی عبری، "از آغاز جنگ با غزه، کرانه ی باختری به عنوان "عرصه ثانویه" نبرد تعریف شد، اما حملات اخیر به مقاومت در این کرانه ارتش اسرائیل را وادار کرد تا کرانه باختری را نه جبهه ی ثانوی بلکه به عنوان دومین منطقه اصلی جنگ بلافاصله پس از غزه در نظر بگیرند.

"هیوم" در ادامه توضیح داد "در حال حاضر باید توجه داشت که این فقط یک دستورالعمل اولیه است و تغییر قابل توجه در این زمینه، مدتی طول می کشد، اما انتظار می رود به زودی یک سری عملیات نظامی در سراسر کرانه باختری انجام شود وبه گفته ی یک نهاد امنیتی "عملیات جنین پایان ماجرا نیست".

این روزنامه با اشاره به آغاز عملیات نظامی هفته گذشته ارتش رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری در قالب دو تیم جنگی فعال در اردوگاه آوارگان جنین و تولکرم وادامه این عملیات در آینده نزدیک ، تاکید کرد "حملات جدی اخیر و حمله مضاعف در "گوش اتزیون" (شمال شهر الخلیل) و حمله در "ترقومیا" (ایست بازرسی ترقومیا در غرب الخلیل) ثابت می‌کند که نیاز به درمان اساسی در کل بخش وجود دارد و تنها در عرض 48 ساعت، کرانه باختری از یک بمب ساعتی به یک بمب در مرحله انفجار تبدیل شده است.

"اسرائیل هیوم" با اذعان به این موضوع که "معضل دستگاه امنیتی "اسرائیل" عمدتا مربوط به منطقه الخلیل است، جایی که دو حمله بزرگ در روزهای اخیر رخ داده" به نقل از توهمی کور از مقامات صهیونیست نوشت "بنابراین شکی نیست که جنبش حماس باید در کرانه باختری سرنگون شود".

هیوم در گزارش خود اینگونه ادعا کرد که "با توجه به اینکه ارتش "اسرائیل" مصمم است تا به ماه اکتبر (ماه تعطیلات)، یعنی به زمانی که صحنه در کرانه باختری آرامتر از وضعیت کنونی منطقه باشد، و امکان گسترش جنگ در آن نخواهد بود، برسد،با این حال انتظار می رود که عملیات نظامی "که هفته گذشته توسط ارتش اسرائیل و شاباک بعنوان "مقابله با تروریسم" اعلام شد به زودی در کرانه باختری ودیگر مناطق آن گسترش یابد و دستگاه امنیتی اسرائیل نیز سعی در دستگیری عناصر تحریک کننده در سراسر این کرانه را اعمال کند.

گفتنی است "ارتش رژیم صهیونیستی و سرویس  امنیت این رژیم جعلی "شین بت"، چهارشنبه گذشته در بیانیه ای مشترک از آغاز عملیات نظامی در شهرهای جنین و طولکرم در کرانه باختری خبر دادند.

بر همین اساس ودر پی ادامه ی جنایات وحشیانه اشغالگران صهیونیستی و تداوم نسل کشی آنان در باریکه ی غزه و کرانه باختری رود اردن دیروز دوشنبه وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد "شهدای کرانه باختری در استانها توزیع شده است که بر اساس آن 18 شهید در استان جنین، 4 شهید در استان طوباس، 4 شهید در استان تولکرم و 3 شهید در استان الخلیل بوده است.

طبق اظهار این مقام فلسطینی در میان شهدا 5 کودک و دو سالمند به چشم خورده اند.

در این میان اما گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای با پذیرش مسوولیت کامل عملیات ترکیبی ضد صهیونیستی در دو شهرک صهیونیست‌نشین "غوش عتصیون" و "کرمی تسور" که عصر جمعه گذشته انجام شد،اعلام کردند"با رونمایی از اولین عملیات‌های شهادت طلبانه خود در الخلیل، تاکید می‌کنیم که تمام شهر‌های کرانه باختری، غافلگیری‌های دردناکی را برای اشغالگران در نظر گرفته‌اند و ما همچنان غافلگیری‌های دردناک دیگری نیز برای نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی در نظر داریم که آخرین آن عملیات "ترقومیا" است که چندی پیش توسط شهید "مهند محمود العسود" انجام شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.