مؤسسه مطالعات جنگ (ISW) که یک اندیشکده مستقر در واشنگتن است، امروز در گزارش روزانه خود نوشت: اوکراینی‌ها در تهاجم بی سابقه خود که اکنون در هفته سوم قرار دارد، پیشرفت های بیشتری داشته‌اند.

به گزارش جماران  به نقل از یورونیوز، وزارت دفاع روسیه مدعی شد، 45 پهپاد اوکراینی در طول شبانه روزگذشته منهدم شدند که 11 فروند آن در منطقه بر فراز مسکو، 23 فروند بر فراز منطقه بریانسک و 6 فروند در بلگورود ساقط شدند.

مقامات روسیه می‌گویند: مسکو بزرگ‌ترین حمله پهپادهای اوکراینی را از زمان آغاز درگیری‌ها در دو سال و نیم پیش دفع کرده است. سرگئی سوبیانین؛ شهردار مسکو در کانال تلگرامی خود گفت: «این یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های تمام دوران جنگ برای حمله به مسکو با استفاده از پهپادها بود. وی گفت: دفاعی قوی در اطراف پایتخت ایجاد شده و همه هواپیماهای بدون سرنشین منهدم شدند.

برخی از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی روسیه ویدئوهایی از انهدام پهپادها توسط سامانه‌های پدافند هوایی را به اشتراک گذاشتند. در منطقه بریانسک، فرماندار این منطقه؛ الکساندر بوگوماز گفت: یک حمله «جمعی» به منطقه وی صورت گرفته اما 23 هواپیمای بدون سرنشین منهدم شدند.

حملات پهپادها در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای اوکراینی به پیشروی خود در منطقه استان کورسک غربی روسیه ادامه می‌دهند.

مؤسسه مطالعات جنگ (ISW) که یک اندیشکده مستقر در واشنگتن است، امروز در گزارش روزانه خود نوشت: اوکراینی‌ها در تهاجم بی سابقه خود که اکنون در هفته سوم قرار دارد، پیشرفت های بیشتری داشته‌اند.

تخلیه مناطق در کورسک روسیه

مقامات محلی کورسک امروز گفتند که تعداد شهروندانی که از این منطقه در حال گریختن هستند دوباره افزایش یافته است.

اورژانس روسیه می‌گوید: 12 تن کمک‌های بشردوستانه به ساکنان کورچاتوف تحویل داده شده است و تعداد شهروندانی که از آغاز تهاجم از 9 منطقه مرزی خارج شده‌اند به 122 هزار نفر رسیده است.

در بیانیه رسمی وزارت اورژانس روسیه آمده است: «کارمندان این اداره بسته‌های غذایی را به مناطق آسیب دیده ارسال و به مراکز اسکان موقت و کمک‌های بشردوستانه منتقل کردند و در مجموع حدود 2500 تن کمک‌های بشردوستانه به منطقه کورسک رسیده است.»

گفتنی است؛ در 6 آگوست، نیروهای اوکراینی با حمله برق آسا به منطقه کورسک، روستاهای اطراف آن را تصرف کردند و صدها روسی را به اسارت گرفتند.

به گزارش مؤسسه مطالعات جنگ ISW، به نظر می‌رسد نیروهای اوکراینی در حال حمله به پل‌های پانتونی روسیه و تجهیزات مهندسی پانتون بر روی رودخانه سیم در منطقه‌ای در غرب استان کورسک هستند. اما اوکراین همچنان در منطقه صنعتی شرقی خود در دونباس، جایی که سربازان روسی در حال پیشروی هستند، موقعیت خود را از دست می‌دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.