وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور فردا راهی فلسطین اشغالی خواهد شد. بلینکن در حالی به دیدار مقامات رژیم اسرائیل خواهد رفت که قصد داشت زودتر به چنین سفری برود، اما به دلایل امنیتی سفر وی لغو شد.

به گزارش جماران؛ ایالات متحده سفر بلینکن به فلسطین اشغالی را در آخر هفته تایید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور آخر هفته به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد. در بخشی از این بیانیه آمده که  او در این سفر به دنبال  انعقاد توافقنامه آتش بس و آزادی گروگان ها و بازداشت شدگان بر مبنای متن پیشنهادی است که  روز جمعه در جریان مذاکرات در دوحه توسط ایالات متحده ارائه شد.

کاخ سفید پیشتر گفته بود که دیپلمات ها به کار بر روی جزئیات ادامه خواهند داد و امیدوار است که این توافق در اواخر هفته آینده در قاهره منعقد شود.

در این بیانیه آمده است: «این پیشنهاد به آتش بس در غزه، تضمین آزادی همه گروگان‌ها، اطمینان از توزیع کمک‌های بشردوستانه در سراسر غزه و ایجاد شرایط برای ثبات منطقه‌ای گسترده‌تر منجر می‌شود.»

در این بیانیه آمده است: «وزیر خارجه بر نیاز حیاتی همه طرف‌ها در منطقه برای اجتناب از تشدید تنش یا هر اقدام دیگری که می‌تواند توانایی نهایی کردن توافق را تضعیف کند، تاکید خواهد کرد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.