ارتش رژیم اشغالگر در 24 ساعت گذشته 4 جنایت دیگر را علیه فلسطینیان در این باریکه مرتکب شد که در نتیجه آن 37 فلسطینی به شهادت رسیده و 68 نفر هم زخمی شدند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم اشغالگر  در 24 ساعت گذشته 4  جنایت دیگر را علیه فلسطینیان در این باریکه مرتکب شد که در نتیجه آن 37 فلسطینی به شهادت رسیده و 68 نفر هم زخمی شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه تأکید کرد که شمار شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر گذشته (15 مهر ماه/ آغاز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون به 34049 شهید و شمار مجروحان نیز به 76901 نفر رسیده است.

بنابر این گزارش اجساد هزاران فلسطینی نیز همچنان زیر آوار است و تیم های امدادرسانی امکان رسیدن به آنها را ندارند.

این در حالی است که پیش از این برخی منابع از شهادت شماری فلسطینی در شهر رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

این منابع گفتند که دست‌کم 8 فلسطینی بر اثر بمباران  رفح در جنوب نوار غزه جان  خود را از دست دادند.

طبق اعلام منابع بهداشتی، ارتش  رژیم اسرائیل علی‌رغم تمام هشدار‌های جامعه بین‌المللی، خانه‌های را در شرق و غرب رفح در جنوب نوار غزه بمباران کرد.

به گفته این منابع، در حمله ارتش رژیم اسرائیل در محله السلام در شرق رفح یک زن فلسطینی شهید شد و چندین نفر نیز زخمی شده‌اند.

همچنین در نتیجه بمباران خانه‌ای متعلق به خانواده رضوان در محله تل السلطان 7 فلسطینی شهید و تعداد زیادی از جمله کودکان نیز مجروح شده‌اند.

در حالی که مجروحان به بیمارستان کویت در رفح منتقل شدند، منابع فلسطینی اعلام کردند که تیم‌های دفاع شهری به بیرون‌کشیدن شهدا و مجروحان از زیر آوار ادامه می‌دهند و احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

گفتنی است، مقامات سیاسی و نظامی رژیم اسرائیل، به ویژه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم بارها تاکید کرده‌اند که به رفح در جنوب نوار غزه حمله خواهند کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی جنگ غزه 2023
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.