با شناسایی 202 مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در چین، شمار مبتلایان در این کشور از آغاز شیوع این بیماری تا کنون به بیش از 80 هزار نفر رسیده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چین اعلام کرده است که مجموع شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا از مرز 80 هزار نفر گذشته است. شمار مبتلایان جدید به این ویروس در چین اما روندی کاهشی نشان می‌ دهد. در برلین نیز اولین مورد ابتلا به کرونا شناسایی شده است.

شمار مبتلایان جدید در چین رو به کاهش است

طبق آخرین آمار و ارقامی که چین منتشر کرده است 42 نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا (کووید 19) جان سپرده‌ اند. به این ترتیب شمار کشته‌ شدگان بر اثر ابتلا به این ویروس در مرزهای داخل چین به 2912 نفر افزایش یافته است.

کمیسیون بهداشت پکن امروز دوشنبه همچنین اعلام کرد که در سراسر چین 202 مورد جدید ابتلا به این ویروس شناسایی شده است، به‌ طوری که اکنون مجموع شمار مبتلایان به 80 هزار و 26 مورد رسیده است.

طبق اعلام رسمی بیش از نیمی از مبتلایان به ویروس جدید کرونا در چین در این بین درمان شده‌ اند. شمار مبتلایان جدید به این ویروس نیز روندی کاهشی نشان می‌ دهد.

«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین با توجه به بحران کنونی برنامه سفرش به ژاپن را که قرار بود در اوایل ماه آوریل سال جاری میلادی (فروردین ماه) انجام گیرد، به تعویق انداخته است. این خبر را محافل دولتی ژاپن منتشر کرده‌ اند.

ژاپن نیز با ویروس جدید کرونا دست و پنجه نرم می‌ کند، اگر چه وضعیت در این کشور در مقایسه با چین کمتر بحرانی است.

 

کره جنوبی؛ ادامه روند صعودی  

از لحاظ شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا، کره جنوبی پس از چین در رتبه دوم قرار دارد. مقامات کره جنوبی روز یکشنبه از 476 مورد جدید ابتلا به این ویروس خبر دادند.

این شمار 100 مورد بیشتر از مواردی است که روز پیش از آن در ارتباط با مبتلایان جدید گزارش شده بود. تا کنون 22 نفر در کره جنوبی بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان سپرده‌ اند.

در این کشور بیش از 4 هزار مورد ابتلا به کرونا شناسایی شده که اکثر آنان به گونه‌ای با فرقه مسیحی «شینچئونجی» ارتباط داشته‌ اند.

مقامات کره جنوبی رهبران این فرقه مذهبی را متهم می‌ کنند که با نهادهای مسئول برای جلوگیری از گسترش کرونا به حد کافی همکاری نکرده‌ اند. آنها همچنین متهم شده‌ اند که با رفتار و موضع سهل‌ انگارانه خود باعث شیوع این ویروس شده‌ اند.

دولت کره جنوبی از این رو قصد دارد تحقیقاتی را علیه رهبران فرقه شین‌ چونجی به اتهام «تلاش برای قتل» آغاز کند. این فرقه مسیحی بیش از 200 هزار عضو دارد و همچنین با چین ارتباطاتی دارد.

 

شکایت از مقامات یک کلیسا 

«پارک وون سون» شهرداری سئول مقامات کلیسای «شینچئونجی» را به ممانعت از مقابله با شیوع ویروس کرونا در کره جنوبی متهم و از آنها شکایت کرد.

کره جنوبی از چند روز قبل با شیوع ویروس کرونا رو به رو است و این ویروس تاکنون بیش از 4  هزار نفر را آلوده کرده است و 60 درصد آنها به صورت مستقیم با این کلیسا در ارتباط با بودند.

مقامات کره جنوبی بلافاصله تدابیری را برای مقابله با این بیماری اتخاذ و تلاش کردند بیش از 266 هزار پیرو کلیسای شینچئونجی را کنترل کنند، اما مقامات این کلیسا متهم هستند فهرست نادرستی را از پیروان خود ارائه کرده اند.

شهرداری پایتخت کره جنوبی اعلام کرد از 12 نفر از روسای این جنبش از جمله «لی مان هی» موسس آن شکایت کرده است. شهرداری آنها را به قتل و تخلف از قوانین کنترل بیماری‌ های عفونی متهم کرد.

شهرداری سئول تاکید کرد آنها هیچ اقدامی برای ترغیب اعضای خود به همکاری فعالانه با مقامات بهداشتی به منظور مقابله با شیوع کووید 19 انجام ندادند.

 

آلمان؛ موارد تازه‌ از ابتلا 

در آلمان نیز هر روز موارد تازه‌ ای از ابتلا به ویروس جدید کرونا اعلام می‌شود. بیماری کرونا در حال حاضر در 10 ایالت از 16 ایالت آلمان به‌ طور رسمی تأیید شده است.

یکی از این ایالات برلین است. روز یکشنبه شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونا در این ایالت تایید شد. به این ترتیب مجموع شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در آلمان به حدود 130 نفر رسیده است.

 

آمریکا؛ مرگ دومین کرونایی 

روزنامه نیویورک تایمز از مرگ دومین مورد مبتلا به کرونا در شهر «سیاتل» در ایالت واشنگتن آمریکا خبر داد.

این فرد دومین فرد در آمریکا است که بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهد.

وضعیت 5 مبتلای دیگر به کرونا که در ایالت واشنگتن بستری هستند وخیم گزارش شده است.

پیشتر رسانه‌ های آمریکایی از ثبت اولین مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داده بودند.

مرگ این فرد در منطقه کینگ کانتی واقع در ایالت واشنگتن به وقوع پیوست.

3 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایالت کالیفرنیا ثبت شد که دو مورد آن مربوط به افرادی بود که از مصر بازگشته بودند.

روزنامه بوستون گلوب نوشته است: کرونا احتمالا هفته هاست در آمریکا منتشر شده است.

 

اتهام کرونایی پسر ترامپ به دموکرات‌ ها

پسر رئیس جمهور آمریکا دموکرات‌ ها را متهم کرد که امیدوارند ویروس کرونا به این کشور بیاید تا از این موضوع علیه پدرش استفاده کنند.

«مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا که مسئول مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور شده است در مصاحبه با سی ان ان بیان این اتهامات را از سوی وی قابل درک دانست.

بیان چنین اتهاماتی علیه حزب رقیب و دفاع معاون رئیس جمهوری از پسر ترامپ با انتقادات بسیاری روبرو شده است.

در ایالات متحده تاکنون ابتلای 71 تن از شهروندان به ویروس کرونا جدید، کووید-19 تایید شده‌است.

 

ترکیه؛ مقابله با کرونا در فرودگاه‌ ها

در ترکیه در فرودگاه ها تدابیر ویژه ای برای مقابله با کرونا در نظر گرفته شده است.

 

هلند؛ تعطیلی بیمارستانی به دلیل کرونا

بیمارستان «بیاترکس» در شهر «خورنخیم» هلند در پی مبتلا شدن یک بیمار به ویروس کرونا تعطیل شد.

در نشست خبری روز یکشنبه شهردار خورنخیم علت تعطیل شدن بیمارستان را مبتلاشدن یکی از بیماران به ویروس کرونا اعلام کرد.

بر اساس این گزارش این بیمار یک هفته قبل در این بیمارستان به سبب ناراحتی ریه بستری شده بود.

پس از مثبت شدن نتایج ازمایش‌ای بیمار مسئولان بیمارستان از پذیرش بیماران جدید جلوگیری کردند، اما به بیمارانی که از قبل در این بیمارستان بستری هستند رسیدگی می‌ شود.

تحقیقات درباره تماس‌ های این بیمار با بخش‌ های دیگر بیمارستان آغاز شده است.

 

تایلند؛ افزایش موارد ابتلا

مقامات بخش بهداشت تایلند گزارش دادند این کشور از یک مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار افراد آلوده به این ویروس در تایلند به 43 نفر رسید.

مسابقات موتورسواری قهرمانی جهان، موتوجی. پی MotoGP که قرار بود 22 ماه مارس در تایلند برگزار شود، به علت شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

 

مصر؛ شناسایی مورد جدید

وزارت بهداشت مصر از شناسایی مورد جدیدی از ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

«خالد مجاهد» سخنگوی وزارت بهداشت مصر گفت: این وزارتخانه در حال حاضر اقدامات جدی پیشگیرانه در افرادی که با مبتلایان به این ویروس ارتباط داشته انجام داده و آزمایشات لازم برای تشخیص ویروس را صورت می دهند.

به گفته مجاهد، این دومین مورد از ویروس کرونا در مصر است و خاطرنشان کرد که اولین فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته است.

پیش از این وزارت بهداشت از شناسایی نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا خبر داده بود و اعلام کرده بود که این فرد تبعه این کشور نمی باشد.

 

اکوادور؛ 5 مورد دیگر ابتلا

پنج مورد دیگر ابتلا به کروناویروس در اکوادور به ثبت رسیده است که همگی از نزدیکان بیمار مبتلا به این ویروس هستند. وزیر بهداشت در کنفرانس مطبوعاتی اعلام نمود که موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا هیچگونه سندورم شدیدی ندارند و بیماران در خانه‌ های خود قرنطینه شده‌ اند.

این افراد از نزدیکان شهروند اکوادور هستند که چندی پیش از سفر به اسپانیا برگشته بود. او در بیمارستان تحت درمان قرار دارد.

تعداد افرادی که در تماس با این بیمار بودند و می توانند ناقلان بالقوه این ویروس باشند از 89 نفر به 177 نفر افزایش یافته است.

 

سرزمین های اشغالی؛ افزایش تعداد مبتلایان

شمار مبتلایان به کرونا در سرزمین های اشغالی به 10 نفر رسید.

با استناد به اعلامیه وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین های اشغالی به 10 نفر افزایش یافته است. دو نفر از مبتلایان از سفر ایتالیا برگشته بودند و در جنوب سرزمین های اشغالی ساکن هستند. از مسافران پرواز LY290 درخواست شده است در خانه‌ های خود قرنطینه شوند. یک شخص دیگر که در تماس با مسافر اسرائیلی بود نیز به این ویروس مبتلا شده است.

در این بیانیه آمده است: دو نفر از موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا از خانواده‌ ای بودند که چندی پیش از ایتالیا بازگشته اند.

اولین اسرائیلی که مبتلا به کرونا شده بود از مسافران کشتی تفریحی دایاموند پرنسس بود. در پی شیوع ویروس کرونا، رژیم صهیونیستی ورود اتباع کشورهای چین، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، تایلند و سنگاپور را به این کشور ممنوع اعلام کرد.

 

ادامه روند نگران کننده در ایتالیا

در ایتالیا که در اروپا بیشترین میزان ابتلا و مرگ را داشته، میزان ابتلا به ویروس کرونا در 48 ساعت دو برابر شده است. در ایتالیا حداقل 34 به خاطر ابتلا به ویروس جان خود را از دست داده و 1694 مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

در انگلیس هم 36 مورد ابتلا به ویروس گزارش شده است.

 

ازبکستان؛ تعلیق پروازها با افغانستان، ایران و ایتالیا

ازبکستان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور همه پرواز‌ها با کشورهای افغانستان، ایران و ایتالیا را به تعلیق درآورد. پیش از این پاکستان به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا مرز چمن را با افغانستان بسته کرده است.

 

فنلاند؛ تعداد مبتلایان به 6 نفر رسید

150 نفر در هلسینکی به دلیل ارتباط با فردی که کرونا داشته قرنطینه می شوند. تاکنون 90 مورد مشکوک به کرونا در این کشور تست شده اند که آزمایش 6 نفر آنها مثبت بوده است.

مقامات بهداشتی فنلاند اعلام کردند که یک کودک دانش آموز در بین مبتلایان شناسایی شده است. این کودک با زن مبتلا به کرونا که از ایتالیا آمده بود در ارتباط نزدیک بوده است.

بر این اساس تمام دانش آموزان 4 کلاس درس مدرسه این دانش آموز به قرنطینه خانگی فرستاده شدند و دوره قرنطینه آن ها بلافاصله از آخرین تماس آنها با کودک مبتلا آغاز شد و این قرنطینه باید حدود 11 مارس به پایان برسد.

شهردار هلسینکی اعلام کرد که این پایتخت برای یک بیماری همه گیر گسترده آماده است.

 

استرالیا؛ قادر به کنترل ورود کرونا نیستیم

استرالیا هشدار داد قادر به کنترل ورود ویروس کرونا به این کشور نیست.

مقامات بهداشت ودرمان استرالیا می‌گویند بیش از این قادر به کنترل مرزهای خود برای جلوگیری از ورود کرونا نیستند. استرالیا از اولین کشورهایی بود که مرزهای خود را برای جلوگیری از ورود کرونا به شدت کنترل کرد. استرالیا نگران ورود کرونا از ژاپن و کره‌جنوبی است. برندون مورفی مقام ارشد بهداشتی ودرمانی استرالیا گفت ما دیگر قادر به جلوگیری از ورود ویروس کرونا نیستیم؛ بیشترین نگرانی ما از ژاپن و کره‌جنوبی است هرچند آنها تمام تلاش خود را برای کنترل این بیماری انجام می‌ دهند.

هم‌ اکنون استرالیا 30 مبتلا به کرونا دارد.

 

کویت؛ افزایش تعداد مبتلایان

وزارت بهداشت کویت از شناسایی 10 مورد ابتلای جدید به کرونا خبر داد.

کویت بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را در بین کشورهای عربی دارد. وزارت بهداشت کویت اعلام کرد که 10 مبتلای جدید به کرونا را شناسایی کرده است که تحت مراقبت قرار گرفته اند.

به این ترتیب تعداد مبتلایان به کرونا در کویت به 56 نفر رسیده است تا از این حیث بیشترین تعداد را در بین کشورهای عربی داشته باشد.

 

کرونا باعث ضرر میلیاردرهای جهان شد

شیوع ویروس کرونا که در حال حاضر بسیاری از صنایع و در مجموع اقتصاد جهان را متحول کرده، سبب ضرر میلیاردها دلاری ثروتمندان نیز طی روزهای اخیر شده است. هفته گذشته، برای بسیاری از سرمایه‌ گذاران و حتی میلیاردرها گران تمام شد. بر اساس گزارش ارائه شده توسط بلومبرگ، 500 میلیاردر جهان، بر اثر شیوع ویروس کرونا و افزایش رعب و وحشت در بازارهای سراسر جهان، در مجموع 444 میلیارد دلار از دست دادند.

 

مراکش؛ تعطیلی لیگ 

در حالی که جهانی شدن بحران شیوع کروناویروس اولین تاثیر را روی برگزاری رقابت های ورزشی گذاشت و باعث لغو یک به یک بازی های مهم شد از شمال آفریقا و کشور مراکش هم خبر رسید فدراسیون فوتبال این کشور امروز تصمیم به لغو همه رقابت های باشگاهی گرفته است.

 

اندونزی؛ 2 مورد ابتلا

این بار ویروس کرونا وارد کشور اندونزی شد. رئیس جمهور اندونزی اعلام کرد که دو نفر در این کشور مبتلا به کرونا شده اند.

 

فرانسه؛ لغو نمایشگاه کتاب پاریس

نمایشگاه کتاب پاریس که قرار بود از تاریخ 1 تا 4 فروردین سال آینده برگزار شود؛ لغو شد. این نمایشگاه در دوره قبل 160 هزار بازدید کننده داشته است و بر اساس ثبت‌ نام‌ های صورت گرفته قرار بود 50 کشور نیز در این دوره از نمایشگاه حضورداشته باشند.

هند مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بود.

 

ایتالیا؛ ابتلای 2 تن از کارکنان آمازون

شرکت آمازون امروز از ابتلای دو تن از کارکنانش در ایتالیا به ویروس کرونا خبر داد.

این شرکت اعلام کرد که اطلاعی از این‌ که آیا کارکنان آمریکایی آمازون نیز به این ویروس مبتلا شده‌ اند یا خیر ندارد.

بیش از 90 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان گزارش شده و شمار افراد مبتلا به این ویروس در سایر نقاط جهان در حال پیشی گرفتن از شمار افراد مبتلا در داخل چین است. سازمان جهانی بهداشت جهانی گفته است بیشتر افراد مبتلا فقط علائم خفیف دارند و میزان مرگ و میر بین 2 تا 5 درصد است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.