پیروزی حسینه در انتخابات؛ حکومتش که از ده سال پیش بر بنگلادش آغاز شد را تقویت می کند؛ نخست وزیری که بهبود اقتصاد این کشور و تشویق توسعه توسط وی صورت رفته است اما حسینه به نقض حقوق بشر و حمله به رسانه ها و سرکوب مخالفان متهم است.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسیون انتخابات بنگلادش صبح امروز  دوشنبه اعلام کرد که  ائتلافی که «شیخه حسینه» نخست وزیر این کشور آن را رهبری می کند با کسب پیروزی قاطع در انتخابات پارلمانی، سومین دوره نخست وزیری خود را قطعی کرده است.

بر اساس نتایج انتخابات پارلمانی بنگلادش، حزب حاکم و  ائتلاف حامی خانم حسینه با کسب ۲۸۸ کرسی از ۳۵۰ کرسی پارلمان بنگلادش به بزرگ‌ترین پیروزی خود دست یافت. البته ۵۰ کرسی از پارلمان بنگلادش به زنان اختصاص یافته که به تناسب آراء عمومی کسب شده به آنها تعلق می‌گیرد.

حزب ملی بنگلادش که حزب اصلی مخالف در کشور به شمار می رود به شش کرسی دست یافت. این حزب انتخابات سابق در سال 2014 را تحریم کرده بود.

احزاب مخالف دولت بنگلادش انتخابات اخیر پارلمانی این کشور را تحت تاثیر ارعاب و تهدید رای دهندگان از سوی حزب حاکم اعلام کرده و آن را محکوم کردند.

به گفته آنها رد جریان رقابت‌های انتخاباتی بسیاری از مخالفان دولت بازداشت شدند و بیش از ۱۰۰ نامزد منتقد نیز در اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات انصراف داده بودند.

«کمال حسین» رهبر مخالفان دولت بنگلادش نیز با مضحک خواندن نتایج انتخابات، خواستار ابطال آن توسط کمیسیون انتخابات بنگلادش شد.

حزب عوامی، حزب حامی نخست وزیر، که از سال ۲۰۰۹ میلادی قدرت را در بنگلادش در اختیار دارد از سوی مخالفان متهم شده که در انتخابات پارلمانی روز شنبه از جعبه‌هایی برای رای‌گیری استفاده کرده‌اند که پیشتر اوراق رای حاوی اسامی نامزدهای این حزب داخل آنها ریخته شده بوده است.

حداقل 17 نفر در جریان تبلیغات انتخاباتی خشونت بار جان خود را از دست دادند؛ انتخاباتی که مخالفان دولت را متهم کردند به آنها فرصت مساوی نداده است.

پیروزی حسینه در انتخابات؛ حکومتش که از ده سال پیش بر بنگلادش آغاز شد را تقویت می کند؛ نخست وزیری که بهبود اقتصاد این کشور و تشویق توسعه توسط وی صورت رفته است اما حسینه به نقض حقوق بشر و حمله به رسانه ها و سرکوب مخالفان متهم است.نخست وزیر بنگلادش چنین اتهام هایی را رد می کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.