به گزارش ایرنا، امام جمعه خورموج در این م راسم گفت: امیدوارم با الگو قرار دادن زندگی و ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) مشکلات ازدواج جوانان حل شود.
حجت الاسلام عبدالحسین مصلح افزود: جوانان باید با امید و توکل بر خدا، همت و تلاش کنند و پدران و مادران نیز توقعات خود را پایین بیاورند تا جوانان بتوانند سبک زندگی امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در زندگی خود پیاده کنند.
روحانی اعزامی از مشهد در این مراسم گفت: یکی از سنت ‌های مورد تاکید اسلام، ازدواج است و خداوند در قرآن می ‌فرماید جوانان و مردم را به ازدواج تشویق کنید.
حجت الاسلام ابوالحسن ایزدخواه افزود: با توجه به میزان مهریه و جهیزیه حضرت فاطمه زهرا (س) متوجه می ‌شویم که جهیزیه ‌های سنگین و مهریه بالا باعث خوشبختی نمی‌ شود.
وی اضافه کرد: آنچه باعث خوشبختی و زندگی شیرین بین زوج ها خواهد شد، اخلاق، آداب و فرهنگ اسلامی است که امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) به آن اشاره کرده‌ اند.
ایزدخواه با بیان اینکه مشکلات اقتصادی امروز بر ازدواج جوانان اثر گذاشته است، گفت: امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) با دعوت از اصحاب نزدیک پیامبر اسلام (ص) و دیگران ازدواج آسان و ساده‌ای را برگزار کردند و ولیمه‌ ای دادند و این ازدواج بعد از گذشت بیش از هزار سال نقل مجالس است.
اجرای مولودی خوانی، اهدای جوایز و جهیزیه به 25 زوج تحت پوشش کمیته امداد از دیگر برنامه ای این جشن بود.
شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با 40 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.