عبدالرسول رنجبر روزچهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: از این شمار 875 نفر زائر و مابقی عوامل اجرایی هستند، کاروان های اعزامی به حج تمتع استان بوشهر را همراهی می کنند.
وی اظهار داشت: زائران بوشهری امسال مدینه قبل هستند و در روزهای 28 و 29 تیرماه جاری در قالب چهار پرواز از فرودگاه بوشهر به مدینه اعزام و در تاریخ سوم و چهارم شهریور ماه امسال باز می گردند.
رنجبر بیان کرد: این زائران شامل 2 کاروان 160 و 135 نفره مربوط به شهرستان بوشهر، یک کاروان 160 نفره دشتستان، یک کاروان 110 نفره گناوه و دیلم، یک کاروان 85نفره دشتی و تنگستان، یک کاروان 85 نفره دیر، کنگان، جم و عسلویه و یک کاروان 135 نفره مربوط به اهل سنت است.
رنجبر یادآور شد: معاینه های پزشکی و کلاس های آموزشی زائران بوشهری آغاز شده و در طول سفر نیز کادر پزشکی در طول سفر نیز همراه کاروان هستند.
وی تاکید کرد: کاروان‌ها موظف هستند 10 جلسه آموزشی برای زائران حج تمتع در استان بوشهر برگزار کنند.
مدیرحج و زیارت استان بوشهر گفت: پارسال یکهزار و40 نفر از استان بوشهر حاجی شدند.
وی در باره اعزام به عتبات عالیات گفت: براساس تقویم از دهم شهریورماه همزمان با ولادت امام موسی کاظم (ع) فراخوان ثبت نام اربعین از سامانه 'سما' اعلام می شود.
این مقام مسئول افزود: پیش بینی می شود امسال زمینه اعزام 20 هزار نفر از استان بوشهر به عتبات عالیات فراهم شود.
رنجبر یادآور شد: پارسال 18 هزار نفر از استان بوشهر برای شرکت در پیاده روی اربعین و 15هزار نفر در قالب کاروان های 40 نفره به عتبات عالیات اعزام شدند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.