به گزارش ایرنا، عبدالکریم گرواند روز جمعه در بازدید از کارگاه تولید عبا و صنایع دستی در شهرستان دشتی افزود: توقف در تولید و درآمد کشور و دامن زدن به مشکلات اقتصادی امروز یکی از مهمترین برنامه های مهم دشمن است.
وی اظهار داشت: کشور در زمینه تولید کالای داخلی ظرفیت های بسیار بزرگی دارد که اگر از همه این ظرفیت ها و از توان داخلی استفاده و حمایت شود مشکلی به نام اشتغال جوانان نخواهیم داشت.
گراوند بیان کرد: توسعه صنایع دستی با توجه به ظرفیت های هر منطقه و حل مشکل تولید کنندگان از مهمترین برنامه ها ی استانداری بوشهر و فرمانداری های این استان است.
وی اضافه کرد: شهرستان دشتی در زمینه تولید صنایع دستی به ویژه تولید عبای با کیفیت در سطح استان بوشهر و منطقه منحصر به فرد است.
گراوند با قدردانی از برنامه های فرمانداری دشتی برای توسعه آموزش های صنایع دستی و توسعه کارگاههای تولید عبا گفت: استانداری بوشهر برای توسعه کارگاههای آموزشی و تولیدی عبا در این شهرستان همکاری می کند.
فرماندار دشتی گفت: کار آموزش و تولید عبا در چند روستای این شهرستان با مشارکت مرکز آموزش فنی و حرفه ای و دهیاریها آغاز شده است.
عبدالله نادری افزود: در زمان حاضر به جز روستای کردوان علیا که دارای چندین سال سابقه در تولید عبا دارد در روستاهای بخش کاکی و بخش مرکزی نیز کارگاههای آموزشی و تولید عبا دایر شده است.
وی اضافه کرد: بر اساس برنامه دولت به تمام روستائیان ساکن روستاها و ساکنان شهرهایی که متقاضی برگشت به روستاها هستند تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد شش درصد برای ایجاد و توسعه صنایع دستی و اشتغال زایی پرداخت می شود.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنبو بوشهرواقع است.
7206/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.