به گزارش ایرنا، محمد طاهری روز دوشنبه در نشست شورای آموزش وپرورش با محوریت بررسی کنکور و اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان افزود: این شهرستان در سال‌های اخیر از حیث کیفیت علمی و قبولی در کنکور جایگاه مطلوبی داشته که برای موفقیت و تعالی بیشتر دراین حوزه تلاش و برنامه ریزی و تشکیل یک کارگروه متخصص ضرورت دارد.
وی اظهارداشت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته به رتبه‌های زیر هزار در کنکور امسال یک قطعه سکه بهار آزادی اهدا می شود.
طاهری افزود: اداره‌ های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با آموزش و پرورش برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان مشارکت و همکاری کنند.
امام جمعه دیلم گفت: برنامه ریزی و تامین برنامه‌های پرورشی و تربیتی از اصول مهم است که آموزش و پرورش باید به آن توجه داشته باشد.
حجت الاسلام سیدابوالحسن حسینی افزود: همانگونه که مسئولان به فکر تامین امکانات مالی و تجهیزات برای دانش آموزان هستند باید به فکر تامین نیازهای علمی و فکری آنان نیز باشند که مساله کنکور یکی از مصادیق آن است.
رئیس آموزش وپرورش دیلم گفت: در کنکور امسال 377 دانش آموز از این شهرستان شرکت می کنند که از این مجموع 238 نفر دختر و مابقی پسر هستند.
عباس امید با بیان اینکه 51 درصد از شرکت کنندگان را داوطلبان گروه تجربی تشکیل می دهند، افزود: در گروه تجربی 193 نفر، گروه ریاضی 43، ادبیات و علوم انسانی 43، هنر 48 و زبان 50 نفر برای قبولی در دانشگاه‌ها رقابت خواهند کرد.
وی بیان کرد: مدیریت آموزش و پرورش دیلم با وجود مشکلات عدیده مالی توانست از بهمن ماه سال گذشته کلاس‌های کنکور را راه اندازی کند که بودجه این برنامه را خیران دیلمی مقیم تهران تقبل کردند و در نیمه دوم خرداد ماه امسال پس از امتحانات دانش آموزان ادامه می یابد.
رئیس آموزش وپرورش دیلم گفت: با رایزنی این مدیریت با خیران مقیم دیلم در تهران، به هرکدام از دانش آموزانی که موفق به کسب رتبه زیر هزار شود، ماهانه مبلغی به عنوان مقرری تعیین و به حساب آنها واریز خواهد شد.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد.
6164/7215
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.