به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی روز سه شنبه در جمع شماری از طلبه های بوشهری افزود: همچنین 15خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و حرکت الهی و انقلابی حضرت امام خمینی (ره) در مقابله با حکومت ستم شاهی از همین تاریخ آغاز شد.
وی بیان کرد: امت انقلابی و مسلمان در همان آغاز نهضت حضرت امام (ع)، به ندای ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفت و با حضور انقلابی و آگاهانه خود خیزش مردمی مبارزه با حکومت ستم شاهی را آغاز کردند.
سروستانی ادامه داد: در واقعه 15 خرداد 1342 رژیم ستم‌شاهی به قتل عام نیروهای انقلابی پرداخت و تعداد زیادی از امت اسلامی را به شهادت رساند و در حقیقت پایه های تثبیت نظام اسلامی از حرکت معنوی مردم در قیام 15 خرداد شکل گرفت.
وی افزود: این روحیه همچنان باید در جامعه وجود داشته باشد تا نیروهای انقلابی و الهی مسیر انقلاب اسلامی و آرمان های انقلاب و حضرت امام (ره) را به سرمنزل مقصود برسانند.
سروستانی با گرامیداشت سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: ایشان رهبری حکیم و مقتدر، فقیهی توانمند، مجتهدی زبردست و سیاستمداری بزرگ بودند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: حضرت امام خمینی (ره) شخصیتی کم نظیر بودند که در عرصه‌های مختلف به‌عنوان چهره‌ای تاثیرگذار خدمات بزرگی به دین مقدس اسلام انجام دادند.
وی ادامه داد: ایشان در مرحله اول شخصیت علمی بارزی بودند که از علم خود چهره های بزرگی را سیراب کرده و خدمات علمی زیادی به حوزه‌های علمیه انجام دادند.
سروستانی افزود: امام خمینی (ره) نمونه بارزی در حکومت اسلامی را به همگان نشان دادند و حکومت را بر اساس ارزش‌های دینی بنا نهاد و سیاست را با نگاه دینی به ملت ما معرفی کرد.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.