به گزارش سپاس در ادامه این مطلب آمده است: از اقدامات جالب شهرداری بوشهر در سال های گذشته ایجاد مسیر ویژه دوچرخه سواران در خیابان های شهر بود که با استقبال ورزش دوستان و شهروندان مواجه شد اما چند ماهی است این مسیرها به دست فراموشی شده اند و گلایه های مردم را در پی داشته است.
به دلیل شرایط آب و هوایی سخت و طاقت فرسای استان بوشهر، نیمی از سال امکان حضور برای تفریح در بیرون از خانه برای شهروندان سخت و با ظهور پدیده گردو غبار شهروندان بوشهری محکوم به خانه نشینی هستند.
خانه نشینی و کم تحرکی باعث بروز بیماری های فراوانی مانند دیابت در استان بوشهر شده است به صورتی که این استنان آمار بالایی از درصد جمعیت مبتلا به دیابت در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.
در بیشتر ماه های سال امکان فعالیت ورزشی در بیرون از منزل با توجه به شرایط آب هوایی در اوایل صبح و شب ها در بوشهر امکان پذیر نیست و باتوجه به کمبود امکانات تفریحی بخشی از جوانان به تفریحات ناسالمی مانند قلیان روی آورده اند که این امر باعث شده تا استان بوشهر بیشترین استعمال کننده قلیان در بین جوانان در کشور است.
دوچرخه سواری به عنوان یک ورزش مفرح در استان بوشهر است که علاقه مندان زیادی دارد به صورتی که در شب شاهد حضور تعداد زیادی دوچرخه سوار در شهر بوشهر هستیم.
در سالیان گذشته شهرداری بوشهر اقدام به ایجاد مسیر ویژه دوچرخه سواران در برخی از خیابان های شهر کرده بود که با رنگ ها و علائم خاص مشخص شده بودند اما چند ماهی است این مسیرها فراموش شده اند در حالی که انتظار توسعه و حمایت از طرح و ابتکار جالب بود.
این مسیرها که به صورت کارشناسی انتخاب می شوند تاثیر بسزایی در افزایش امنیت و تسهیل تردد دوچرخه سواران دارند و امید است شهرداری بوشهر نسبت به احیا مسیرهای دوچرخه سورای اقدام کند.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.