حسن غلامی روز سه شنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی به مناسبت هفته کارو کارگر افزود: عمده تعاونی های فعال خدماتی و تولیدی و مربوط به صنف لنجداران و وانت باران در حوزه تخلیه و بارگیری کالا، فرش بافی، خیاطی و معرق کاری است که حدود 4200 نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در کارگاه های کوچک نظیر ساختمان ها در این شهرستان وجود دارد بیمه نکردن حوادث توسط کارفرمایان است، گفت: باتوجه به اینکه کارفرمایان از شرایط و مزایای بیمه حوادث آگاهی و اطلاعات لازم ندارند، درصورت بروز هرگونه حوادث بویژه جان باختن کارگران بکارگرفته شده، دچار مشکل جدی ازجمله در پرداخت دیه خواهند شد.
وی افزود: در این ارتباط تاکنون در این شهرستان حوادث زیادی برای کارگران شاغل در ساختمان ها رخ داده که کارفرمایان بدلیل سهل انگاری در بیمه، دچار مشکلات عدیده ای شده اند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه بیان کرد: سهم بانوان در اخذ تسهیلات اشتغالزایی روستایی و فراگیر اندک بوده و انتظار داریم که این قشر پررنگ تر از این فرصت استفاده کنند.
وی بابیان اینکه بیشترین متقاضیان جویای کار بانوان هستنند، گفت: از مجموع 48 طرح مصوب شده اشتغالزایی در سطح این شهرستان تنها هفت طرح مربوط به بانوان بوده که انتظار داشتیم بیشتر مشارکت می کردند.
غلامی، بکارگیری نشدن نیروهای بومی در شرکت های نفتی منطقه را از دیگر مشکلات حوزه کارگری این شهرستان عنوان کرد و افزود: باتوجه به اینکه قانونی برای جذب نیروی بومی در این شرکت ها تعریف نشده، آنان دراین زمینه ورود نمی کنند.
وی افزود: مهارت نداشتن فارغ التحصیلان در این شهرستان مانع از جذب آنان در شرکت های منطقه شده و بارها افرادی با مدرک فوق لیسانس به آنان معرفی که بدلیل نداشتن مهارت بکار گرفته نشدند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه با گرامیداشت روز کارگر گفت: باتوجه اینکه در قانون روز 11 اردیبهشت برای کارگران تعطیل رسمی اعلام شده اما در این شهرستان اجرا نمی شود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.