به گزارش ایرنا، عبدالمجید مصلح روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کشورهای هدف برای پذیرش دانشجو در این دانشگاه بطور عمده همسایگان و بویژه عراق، افغانستان و لبنان هستند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این، بورس خلیج فارس از فرصت مطالعاتی دانشجویان و محقحقان پسا دکترای خارجی در این دانشگاه حمایت می کند.
مصلح بیان کرد: دانشجویان جذب شده بطور عمده در رشته های فرهنگ، ادبیات و علوم انسانی به تحصیل می پردازند و با برنامه ریزی انجام شده بزودی دانشجویانی درحوزه‌های مزیتی دانشگاه نظیر دریا، نفت و گاز و انرژی نیز جذب خواهند شد.
مصلح ادامه داد: با توجه به اینکه برنامه راه اندازی رشته ارتباطات تصویری در دستور کار دانشگاه خلیج فارس قرار گرفته و 2 عضو هیات علمی نیز در این حوزه جذب شده‌اند در صورت راه اندازی این رشته تا مهرماه، دانشجویان خارجی می توانند در این رشته تحصیل کنند.
مصلح یادآور شد: در سال گذشته نیز دوره کوتاه مدت ایران شناسی در اواخر بهمن ماه با حضور شماری از دانشجویان گرجستانی در دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.
وی افزود: همچنین شماری از استادان و دانشجویان دانشگاه خلیج فارس و مونتان لئوبن اتریش بطور متقابل از ظرفیت های یکدیگر بازدید و تورهایی علمی در این زمینه برگزار کردند.
مصلح یادآور شد: توسعه روابط بین الملل از سیاست های دانشگاه خلیج فارس است که بجد آن را دنبال می‌کند.
وی در ارتباط با برگزاری برنامه‌های دانشگاه خلیج فارس در استان هرمزگان گفت: خلیج فارس مربوط به همه ایرانیان است و هر استان خود را موظف به برگزاری برنامه بزرگداشت روز ملی خلیج فارس می‌داند.
مصلح ادامه داد: در این بین سهم استان هایی که بیشترین مرز را با خلیج فارس دارند از سایر استان ها بیشتر است.
وی گفت: پیگیری هایی توسط مسئولان استان بوشهر در دست اجراست تا دبیری این مناسبت مهم بطور چرخشی در استان های بوشهر، هرمزگان و خوزستان باشد.
مصلح تاکید کرد: برای پاسداشت روز ملی خلیج فارس تلاش های علمی و بین المللی بسیاری لازم است تا بطور ویژه از این هویت تاریخی دفاع شود.
وی یادآورشد: در این ارتباط رونمایی از بورس خلیج فارس با حضور برخی از مسئولان استانی و ملی در روز ملی خلیج فارس انجام خواهد شد.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.