به گزارش ایرنا، مهرداد ستوده روز سه شنبه در حاشیه بازدید از بافت تاریخی بوشهر افزود: این بافت شناسنامه و هویت فرهنگی شهروندان هم استانی است که باید مورد توجه ویژه همه مسئولان استان قرار گیرد.
وی بیان کرد: برای اینکه غنای فرهنگی بوشهر را به گردشگران داخلی و خارجی بشناسانیم باید محدوده بافت قدیم به نحو مطلوب معرفی شود.
ستوده ادامه داد: بدون تردید هر نقطه این میراث گرانبها می‌تواند بسیاری از داشته‌های فرهنگی تاریخی بوشهر را هویدا کند.
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر بیان کرد: زمانی می‌توان ادعای کار در زمینه احیای بافت قدیم بوشهر داشت که زندگی در تمامی عمارت‌های موجود جریان پیدا کرده باشد.
وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف مهم باید زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم که این نیز نیازمند اراده جمعی و برنامه ریزی مدون و دقیق است.
ستوده گفت: مجموعه مدیریتی استان بوشهر جز با همکاری و مشاوره ساکنان بافت تاریخی موفق به احیا آنها نخواهند شد و مدیران باید از ظرفیت این اهالی برای پیشبرد طرح ‌های این حوزه نهایت استفاده را ببرند.
در این نشست شماری از معتمدان محلی و پیشکسوتان چهارمحل قدیم بوشهر (کوتی، بهبهانی، شنبدی و دهدشتی) به نمایندگی از ساکنان بافت، مطالبی بیان کردند و مدیران ستادی و دستگاه‌های اجرایی، اعضای شورای شهر بوشهر و سرپرست شهرداری اقدامات انجام شده در این بافت و برنامه‌های شهرداری را در سال جاری برای این منطقه کرد.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.