به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین اظهار داشت: زنان در عرصه‌های مختلف جامعه از جمله خانواده و تربیت اسلامی فرزندان نقشی مهم دارند زیرا دشمن اهداف خود را بر اساس شخصیت زنان تدوین کرده است.
آیت الله غلامغلی صفایی بوشهری افزود: جهان استکبار به این نتیجه رسیده که تهاجمی گسترده و ریشه‌ای برای انحراف، تحریف، تحقیر و تخفیف شخصیت زنان انجام دهد.
امام جمعه بوشهر ادامه داد: در کشورهای غربی به زنان به عنوان کالا و شی برای مدیریت استکباری افکار اجتماعی و بدست‌گیری قدرت و چپاول ثروت نگریسته می‌شود.
صفایی بوشهری گفت: زن واسطه فیض آفرینش انسان است و نگاه اسلام به مقوله زن کریمانه است.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه اسلام روی دفاع فرهنگی در جامعه و حفظ حریم و کرامت زنان توجه فوق العاده‌ای دارد افزود: فهم معارف اسلامی، ارتقای سطح فرهنگ اسلامی بانوان و دفاع مقدس از حریم بانوان در شرایط کنونی ضرورت است و حوزه‌های علمیه بانوان متصدی اولیه این کار هستند.
امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود از تاسیس 12 حوزه علمیه ویژه خواهران در استان بوشهر خبرداد و گفت: در سند چشم انداز حوزی استان بوشهر در هر شهرستان یک حوزه خواهران ساخته می‌شود.
صفایی بوشهری با تاکید بر ایجاد مراکز معارف اقماری در استان بوشهر بیان کرد: به دنبال این هستیم که هر مدرسه در استان بوشهر با توجه به استعداد و ظرفیت منطقه خود، مراکز معارفی و دوره‌های اقماری ایجاد کند.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: اکنون 90 مرکز معارفی در استان بوشهر وجود دارد که براساس سند چشم انداز حوزوی استان بوشهر تا افق 1404، تعداد این مراکز معارفی در استان بوشهر به 200 مرکز افزایش می‌یابد.
امام جمعه بوشهر یادآور شد: ایجاد مراکز معارفی سبب می‌شود که زنان و دختران به معارف اسلامی آشنا و خودشان مبلغ دین در خانواده خود باشند.
وی اظهار داشت: با وجود تهاجم گسترده فرهنگی جهان استکبار، بسیاری از خانواده‌ها نگران تربیت فرزندان خود هستند اما اگر خانواده بنیان مستحکمی داشته باشد این تهاجم فرهنگی اثر نمی‌کند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.