به گزارش ایرنا، نوزدهم ماه مبارک رمضان شبی است که ابن ملجم مرادی شمشیر خویش را بر فرق نازنین حضرت علی(ع) فرود آورد و سر ایشان را شکافت و در آن هنگام امام علی (ع) فرمود: سوگند به خدای کعبه، رستگار شدم.
مردم مومن و خداجوی شهرستان گناوه همگام با دیگر امت اسلامی ایران در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان ضربت خوردن امام اول شیعیان و نخستین شب از لیالی پر خیر و برکت قدر با حضور پرشور در مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه، مصلی ها و اماکن مذهبی شب را تا سحر مشغول راز و نیاز با معبود بودند.
دراین مراسم معنوی، مردم این دیار با اقامه نماز، قرائت قرآن و دعای جوشن کبیر، قرآن بر سر گرفتند و با تواضع و خشوع ندای الهی العفو العفو سر دادند و از پروردگار طلب مغفرت کردند.
در آئینی که به همین مناسبت در مصلای جمعه گناوه باحضور عاشقان مولای متقیان حضرت علی (ع) برگزارشد، یکی از روحانیون گفت:در شب قدر سرنوشت انسان ورق می خورد و خداوند منان در این شب های با فضیلت دعای مومنان را مستجاب و درهای لطف و رحمت خود را به روی آنان می گشاید.
حجت الاسلام احمد سالمی افزود: شب های قدر اجر و منزلت بالایی دارد و تقدیر انسانها در یکی از این سه شب دسته بندی و توسط ملائک به دست امام زمان(عج) می رسد.
وی اظهارکرد: شب قدر شب عبادت و طلب مغفرت است و در این شب‌ها باید کوتاهی‌های سال گذشته را جبران کرده و بهترین مقدرات را برای سال آینده خود رقم بزنیم.
سالمی بابیان اینکه یکی از نعمت هایی که خداوند نصیب انسان کرده عمر است، گفت: انسانها باید قدر این سرمایه بزرگ خداوند را بدانند و با خود تامل کنند که چگونه از این فرصت استفاده کردند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.