به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سالاری روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی توسعه شهر آبدان افزود: این اعتبار پس از تصویب دولت به استان ابلاغ می شود.
وی تصریح کرد: بارندگی‌های 28و 29 بهمن خسارت هایی به بخش‌های مختلف استان بوشهر وارد کرد که برای جبران این خسارت ها گزارش‌های لازم به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شد.
سالاری بیان کرد:از کل خسارت وارده ناشی از سیل 700 میلیارد ریال برای جبران خسارت تاسیسات زیربنایی، 227میلیارد ریال برای پرداخت به مردم خسارت‌دیده در بخش‌های مختلف و 690 میلیارد ریال نیز برای تسهیلات کم‌بهره برای بازسازی اماکن مردمی مصوب شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای توسعه زیرساخت‌ها در شهرها و روستاهای استان بوشهر 15 نوع پروژه شامل ساخت زمین مینی فوتبال، زمین والیبال، بوستان‌‌های شهری و روستایی، سلامت دهان و دندان، آبرسانی به عشایر و دیگر برنامه‌ها اجرا شده است.
وی بیان کرد: نشست‌های هم‌اندیشی در شهرستان‌ها، شهرها، روستاها، بخش‌ها برای بررسی مشکلات خاص در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار
و یا درحال برگزاری است که نتیجه این نشست‌ها در بودجه‌ریزی سال آینده اثرگذار است.
استاندار بوشهر افزود: 98 درصد تعهد نشست‌های هم‌اندیشی این استان در سال گذشته محقق شده است.
وی تصریح کرد: مصوبه های نشست‌های هم اندیشی به سند راهبردی شهرستان‌ها تبدیل و بر اساس این سندها توسعه مناطق هدایت می‌شود.
سالاری با بیان اینکه آبدان قطب کشاورزی و گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر است، تصریح کرد: کشاورزان سخت کوش آبدان نقش مهمی در تولید محصولات با کیفیت کشاورزی دارند که لازم است الگوی کشت و مصرف بهینه آب را مورد توجه قرار دهند.
وی تاکید کرد: اجرای پروژه‌ها در مناطق شهری و روستایی استان بوشهر بر اساس طرح‌های تدوین شده و در راستای سطح‌بندی مورد توجه است و تمام مناطق با رعایت عدالت در بر می‌گیرد.
استاندار بوشهر با تاکید بر استقرار نمایندگی ادارات مورد نظر در شهر آبدان گفت: ساخت مجتمع فرهنگی آبدان و ایجاد جاده جاشک که اعتبارآن در ساخت محور کریدور جنوبی گنجانده شده پیگیری می‌شود.
سالاری افزود: توسعه طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی در نقاط مختلف استان بوشهر مورد توجه و حمایت قرار دارد.
سالاری با تاکید بر توجه به توسعه طرح‌های آبخیزداری و آب‌خوانداری گفت: برای کنترل سیلاب و تقویت سفره‌های زیر زمینی در دشت آبدان اجرای طرح‌های آبخیزداری و آب‌خوانداری باید مورد توجه قرار گیرد تا در زمان بارندگی‌ شاهد طغیان روان آبها نباشیم.
استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح گردشگری گنبد نمکی جاشک گفت: برای اجرای طرح گردشگری در گنبدنمکی جاشک آمادگی وجود دارد که این مهم با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد اجرا می‌شود.
7212/ 6047**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری* انتشار دهنده: مونا عیدان
.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.