عبدالکریم گراوند چهارشنبه شب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما افزود: باتوجه به شیوع بالای ویروس کرونا امکانات درمانی موجود همانند دیگر استان‌ها حتی جوابگوی مردم این استان نیز نیست.

وی بیان کرد: در زمان حاضر با استفاده از نیروهای هلال احمر، بسیج و سپاه و نیروی انتظامی در تمام ورودی‌های استان افراد تب سنجی می‌شوند و افرادی که مشکلی داشته باشند با نظر دانشگاه علوم پزشکی ۲ هفته به قرنطینه می‌روند.

گراوند تاکید کرد: ملت بزرگ ایران و به خصوص مردم جنوب و استان بوشهر همگی میهمان نواز هستند اما در این شرایطی که شعار ملت ایران این است که در خانه بمانیم این استان همانند دیگر استان‌ها آمادگی پذیرش و پذیرایی از میهمانان نوروزی را ندارد.

وی ادامه داد: براساس تمهیدات اندیشیده شده از سوی ستاد استانی مبارزه با کرونا تمام مدرسه‌ها، میهمان‌سرای ادارات، بومگردی‌ها، کمپ‌ها،گردشگاه‌ها و ساحل تعطیل هستند و زمینه‌ای برای ارائه سرویس به مسافران در استان وجود ندارد.

گراوند تاکید کرد: باتوجه به اینکه در زمان حاضر تعدادی بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، امکانات درمانی موجود در استان بوشهرجوابگوی میهمانان نوروزی نیست.

وی یادآور شد: هرچند ما دلمان نمی‌خواهد کسی رنجیده خاطر شود اما امروز در این شرایط آمادگی پذیرش از مسافران را نداریم.

استاندار بوشهر با اشاره به راه‌اندازی پویش فعالان اقتصادی در بوشهر گفت: بازاریان این استان به صورت خودجوش و بدون اینکه منتظر مصوبه ای از سوی دولتی ها باشند از سود اقتصادی خود گذشتند و در راستای حفظ سلامتی مردم بازار این استان در مناطق مختلف از جمله بوشهر، دلوار، نخل تقی، گناوه و سایر مناطق دیگر را تعطیل کردند.

گراوند در خصوص عسلویه نیز گفت: با تدبیر وزیر نفت نیروهایی که اهل استان‌های با آلودگی بالا بودند و در استراحت بودند تا پایان تعطیلات نوروز اجازه آمدن به پارس جنوبی را ندارند.

وی ادامه داد: پروتکل سختگیرانه‌ای وزارت نفت در رابطه با کنترل و بررسی وضعیت سلامتی نیروهای انسانی در مسیرها دارد و هم اکنون با تدابیر وزیر نفت دغدغه ما در حوزه جنوب استان کم است.

گراوند اضافه کرد: با این وجود باید بپذیریم با توجه به سرایت سریع انتقال بیماری کرونا اگر کوچکترین غفلتی در این خصوص صورت گیرد همه درگیر می‌شوند و نه تنها بیمارستانها بلکه حتی باید سالن‌های ورزشی را نیز برای پذیرش بیمار آماده کنیم.

استاندار بوشهر گفت: در هیچ کجا این امکان پذیر نیست که بیمار را درسالن ورزشی درمان کنیم به همین دلیل با توجه به کمبود امکانات درمانی از ملت ایران می‌خواهیم در خانه بمانند و این استان را بعنوان مقصد سفر انتخاب نکنند.

وی با بیان اینکه براساس تمهیدات انجام شده در استان بوشهر حتی خروجی‌های استان نیز کنترل می‌شود گفت:امروز که شعار وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت این است که در خانه بمانیم در جهت تحقق این خواسته و احترام به همشهریان خود از مردم سایر استان‌ها درخواست می‌شود به سمت استان بوشهر نیاید چرا که هیچ امکاناتی برای پذیرایی از آنها در این استان وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.