امید پارسایی فر روز سه‎شنبه در ویژه برنامه شعر مقاومت به مناسبت نکوداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید سلیمانی افزود: باید در شرایط کنونی شاعران، نویسندگان، هنرمندان و گرافیست‎کاران مجدانه و با همت وارد کار شوند.

وی یادآور شد: مدت زیادی نیست از صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری می‌گذرد و آنجا رهبر اسم کسانی را آورد که چهل سال نخست با نام آنها گذشت و اکنون از دست دادن قهرمانی ملی در ابتدای گام دوم انقلاب از دریچه نگاه رهبری پیامی مهم دارد که این پیام  روی مباحث خلق اثر هنری کار و رسالت هنرمندان را سنگین‌تر کرده‌است.

پارسایی فر ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی یک وحدت بی نظیر ایجاد کرده‌است زیرا هیچ عاملی نمی‌توانست این را مهم ایجاد کند و اکنون همه اندیشه‌ها و گروه‌ها پس از این حادثه  گرد هم جمع شدند.

وی گفت:  انتقام تنها از طریق اقدام انتحاری نیست بلکه هنرمندان نیز می‌توانند با سرودن شعر، داستان و فیلم در این انتقام گیری شریک شوند.

پارسایی فر ادامه داد: در این ارتباط برای آثاری چون شعر و داستان باید از تاکتیک عکس‌العمل فوری کمک گرفت و اثرهایی ارزشمند در این زمینه خلق کرد.

 وی در ارتباط با تهدیدهای صورت گرفته علیه اماکن فرهنگی ایران اظهار داشت: تاریخ ما تاریخی بیکران است و اینکه رئیس جمهوری آمریکا پیام داده می‎خواهد ۵۲ نقطه ایران از جمله مکان‎های فرهنگی را هدف قرار دهد این آرزوی مهال است و اگر هم صورت گیرد به طور قطع ترامپ کارهایی را منهدم می‌کند که هنر متهعد آنها را خلق کرده‌است.

پارسایی فر افزود: این موضوع پیامی مهم دارد زیرا تمدن غرب همان طور که ظرفیت و زیرساخت‎های نرم ایران هراسی دارد از زیرساخت‌های نرم و فرهنگی کشور نیز هراس دارد.

در این آیین شماری از شاعران مطرح هم استانی از جمله غلامرضا ابراهیمی، سید حسن شجاع، تقیه زنگنه، محمد مرادی، عقیل نجار، فاطمیه میرزایی و فخرالسادات تقی زاده پیرامون حوزه مقاومت و شهادت سردار سلیمانی اشعاری را خوانش کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.