آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست مشترک شورای اداری و اقتصاد مقاومتی استان بوشهر که با حضور معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شد افزود: بررسی‌ها و تحلیل‌های اقتصادی نشان می‌دهد این استان امروز در جایگاه واقعی خود قرار ندارد.

وی بیان کرد: سهم استان بوشهر درتولید ناخالص ملی و ثروت، حجم سرمایه‌گذاری در حوزه منابع فسیلی و هسته‌ای بالا است اما سهم آن از این همه ثروت ناچیز است که باید برای رشد اقتصاد، پیشرفت و رفاه عمومی مردم آن  برنامه‌ریزی کرد.

صفایی بوشهری با تاکید بر توجه مسئولان به استان بوشهر با توجه به نقشی که در ایجاد ثروت ملی دارد گفت: تعیین نقشه راه آماری و آمایشی برای شناخت همه ظرفیت‌های موجود و محتمل برای آینده در فضای استانی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و ایجاد بانک اطلاعات لازم برای برنامه‌ریزی جامع و سرمایه‌گذاری مدیریت و نظارت و باز تولید ضروری است.

وی ادامه داد: در دانش اقتصاد پر ارزش‌ترین فضای توسعه جغرافیای کرانه است زیرا در آن جغرافیا همه نیازهای توسعه اقتصادی شامل مواد اولیه، قابلیت استحصال، تبدیل، توزیع، صدور و مدیریت بازرگانی فراهم است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: امروز صیادان و لنجداران، بخش خصوصی و گردشگری، نفت و گاز و سلامت دارای نیازها و گله‌مندی هایی هستند که باید با نگاهی دقیق به این مشکلات پرداخته شود.

صفایی بوشهری گفت: استان بوشهر مردمانی امتحان داده، شریف و با فرهنگ دارد اما با بیکاری، اشتغال، رکود، تورم و استفاده نکردن از ظرفیت‌ها روبرو هستند.

وی بر ضرورت اجرای مصوبه حداقل ۵۰ درصدی اشتغال کارکنان بومی استان بوشهر در طرح‌ها، پروژه‌ها و صنایع وابسته به نفت را مورد تاکید قرار داد.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد:  تذکر به صنایع در باره اجرا و رعایت این مصوبه ضروری است زیرا اکنون سهم اشتغال بومیان بوشهر در صنعت نفت  خیلی کمتر از۵۰ درصد است و این در حالی است که جوانان استان لیاقت لازم در این زمینه را دارند.

وی گفت: استان بوشهر در جغرافیای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارای یک موقعیت استراتژیک و راهبردی است به همین دلیل در طول تاریخی به عنوان استانی تعیین کننده برای کشور و حتی منطقه است.

صفایی بوشهری اضافه کرد: تاریخ پرشکوه این استان موجب مباهات و افتخار هر ایرانی است.

اسحاق جهانگیری صبح امروز در راس هیاتی متشکل از وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و معاون وزیر نیرو  به استان بوشهر سفر کرد.

همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری ۲۳ طرح عمرانی تولیدی با ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و بهره‌برداری شد.

افتتاح دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و جشنواره گردشگری روستایی استان بوشهر، نخستین موزه موسیقی سنتی جنوب کشور و شرکت و سخنرانی در نشست مشترک شورای اداری و اقتصاد مقاومتی استان بوشهر از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه معاون اول رئیس جمهوری به استان بوشهر بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.