فرهاد دژپسند روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران اقتصادی استان بوشهر افزود: استان بوشهر با وجود برخورداری از صنایع نفت و گاز و داشتن محرومیت و عقب‌ماندگی در برخی از حوزه‌ها نمونه بارزی از دوگانگی منطقه‌ای است.

 وی ادامه داد: مطالعات آمایش سرزمینی در استان بوشهر باید به‌گونه‌ای طراحی شود که نه‌تنها از استخراج نفت بلکه از سایر سودهای صنعت نفت هم بهره‎مند شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: تمرکز بر اقتصاد نفت باید در کنار تمرکز به اقتصاد آب و دریا باشد که در این بین اقتصاد دریا می‌تواند معجزه‌گر باشد.

دژپسند تاکید کرد: در استان بوشهر ظرفیت‎های بسیاری نهفته است که ممزوج شدن آنها با وجود اقتصاد دریا و انرژی می‎تواند وضعیت این استان را دگرگون کند.

وی ادامه داد: اگر در اینجا و برخی استان‌های کرانه‌ای، اقتصاد انرژی و دریا با هم یکی شوند، ترکیب خوبی می‌شود که می‌تواند نرخ بیکاری را بسیار کاهش دهد.

استاندار بوشهر گفت: توسعه این استان در گرو توسعه متوازن است زیرا بخش شمال استان توسعه چندانی نیافته‌است و از کشاورزی و اقتصاد انرژی بهره‌ای نمی‌برد.

عبدالکریم گراوند افزود: معیشت مناطق شمالی استان محروم از صنعت و کشاورزی است که در این ارتباط باید به تجارت و زیرساخت‎های مرتبط با آن نگاه ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی نیز شرکت‌های بزرگی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند که باید بپذیرند که اگر ذخایر استان را می‌برند نباید منابع بانکی آنها در خارج از استان باشد.

گراوند گفت: با انتقال گردش مالی بانکی این شرکت‌ها از تهران به بوشهر بدون شک استان بوشهر نیز از مزایای آن برخوردار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.