استاندار بوشهر گفت: پروژه راهسازی در مسیر کنارتخته به سمت دالکی 2 قطعه شده که یک قطعه آن سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شده و قول داده آن را فعال کند.

عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در بازدید از پروژه های راهسازی مسیر دالکی- کنارتخته که دروازه ورودی استان های فارس - بوشهر است افزود: بخشی از این پروژه نیز به شرکت جهاد نصر خراسان واگذار شده که بسیار ضعیف کار کرده و عملکرد آن قابل پذیرش نیست.

وی بیان کرد: در پروژه راهسازی دالکی - کنارتخته به مردم استان بوشهر کم لطفی شده و پیمانکاری که توان کار ندارد و نمی خواهد کار کند نباید با امید مردم بازی کند.

استاندار بوشهر ادامه داد: پروژه ای که درتردد و ایمن سازی بین استان های بوشهر و فارس نقش مهمی دارد باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی گفت:  جهاد نصر خراسان پروژه را تعطیل کرده و  اراده ای نیز در این مجموعه برای اتمام کار نمی بینم.

استاندار بوشهرافزود: امید می رود وزیر راه و شهرسازی و معاون زیرساخت وی فکری به حال پروژه این پروژه کنند و بیشتر از این باعث دلسردی مردم نشوند.

قطعه دوم باند دوم کنارتخته - دالکی 6.5 کیلومتر است که 36درصد پیشرفت فیزیکی و 27 درصد پیشرفت ریالی دارد .

این محور از پرترددترین محورها در مسیر فارس به بوشهر است که با اجرای باند دوم آن ضمن روان سازی در تردد و حل گره‌های ترافیکی از نظر پدافند غیرعامل نیز حایز اهمیت است.

بدلیل کوهستانی بوشهر مسیر دالکی - کنارتخته همواره از ترافیک برخوردار است و تعدد نقاط حادثه خیز در این محور باعث شده تا سالیانه شمار زیادی از هموطنان جان خود را از دست بدهند.

این محور امتداد جاده بوشهر - شیراز است و افزون بر این یکی از محورهای ارتباطی فارس - بوشهر - خوزستان نیز به شمار می رود.

در دوره دوم دولت اصلاحلات  چهارخطه کردن این مسیر در دستور کار قرار گرفت اما با گذشت 14 سال تاکنون این محور بلاتکلیف باقی مانده است. 

7213/ 6045

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.