به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز یکشنبه در نشست با رئیس و اعضای جمعیت هلال احمر این شهرستان افزود: پایگاه امدادونجات دریایی گناوه باید درمکانی باشد که امدادگران در زمان حوادث بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن سر صحنه حاضر شوند اما هم اینک در نقطه ای قرار دارد که اطراف آن از شناورها احاطه واعزام نجاتگران را با مشکل جدی مواجه کرده است.
وی اظهارداشت: برای حل این مشکل نامه نگاری و پیگیری‌های لازم باید انجام شود تا مکانی مناسب و در خورشان جانمایی شود.
فرماندار گناوه گفت: قایق امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیاز به تعمیر دارد که در کمیته برنامه ریزی امسال باید اعتبار برای آن درنظر گرفته شود.
وی اظهارداشت: خانه هلال احمر بندرریگ نیاز به توجه دارد و از شورا و شهرداری درخواست می‌شود، زمینه لازم را برای مکان فعالیت آن فراهم کنند.
وی با بیان اینکه شعار امسال هفته هلال احمر 'سیل مهربانی جاری است' نام گذاری شده است، گفت: این شعار پرمعنا نشان دهنده عظمت بالای ملت ایران است که در همه عرصه‌ها خود را نشان داده و با مهربانی شادی‌هایشان را با هم تقسیم می‌کنند.
فرماندار گناوه افزود: فلسفه وجودی هلال احمر خدمت و امدادرسانی در حوادث طبیعی و غیرمترقبه و تسکین رنج‌های بشریت است و هر کجا نیاز به کمک‌های انسان دوستانه به میان می‌آید یک پای این کار همواره هلال احمر بوده و این مهم سعادت و توفیقی بسیار بزرگ است که نصیب همه نمی شود.
وی با اشاره به وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور در ابتدای امسال، افزود: همپای ملت غیور ایران اسلامی، مردم نوع دوست و متدین این شهرستان در کمک به هموطنان به صورت خودجوش حضور یافتند که جای تقدیر ویژه دارد.
وی گفت: باتوجه به اینکه گناوه از شهرستان‌های گردشگرپذیر درهمه طول سال است، سعی شده که در طول سال برنامه‌هایی برای حفظ موارد ایمنی و امدادی میهمانان در نظر گرفته شود.
پاک نژاد افزود: باتوجه به ساحلی بودن شهرستان گناوه ، کمیته گردشگری دریایی در ستاد تسهیلات سفر نوروزی تشکیل شد که نقش بسزایی در کاهش خسارات و تلفات دریایی داشته است.
فرماندار گناوه بیان کرد: در تعطیلات نوروز امسال زحمات شبانه روزی و شایسته ای توسط جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه صورت گرفت و در زمان بروز بارندگی های شدید با کمک و یاری شما امدادگران میهمانان دچار مشکلی نشدند.
وی با تقدیر از رسانه‌ها و فضای مجازی که همواره در انتقال اخبار و اطلاعات کمک می‌کنند اظهار داشت: رسانه‌ها و فضای مجازی شهرستان بویژه در موارد بحرانی همواره در کنار ما بودند و در اطلاع رسانی به موقع کمک کردند که جای تقدیر ویژه دارد.
رئیس جمعیت هلال احمر گناوه با ارایه گزارشی از عملکرد یکساله آن گفت: در طرح امدادنوروزی 550 نفر درچهارپایگاه بصورت روزانه به میهمانان نوروزی خدمات رسانی کردند.
عبدالعلی صیادی افزود: با تدابیر و تمهیدات لازم کمیته گردشگری ستاد خدمات سفر شهرستان شمار غرق شدن در دریا نسبت به سال قبل که 34 نفر بود کاهش چشمگیری یافت و به 8 نفر در نوروز امسال رسید.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.