به گزارش ایرنا، رئیس حوزه هنری استان بوشهر در این آئین گفت: سالن نمایش های حوزه هنری استان بوشهر با هفت میلیارد ریال اعتبار در زمینی به مساحت 230 متر مربع احداث شده است.
امید پارسایی فر افزود: در این پروژه اتاق های کنترل، گریم، ضبط صدا، سالن نمایش فیلم به ترتیب به مساحت 130 و40 متر مربع احداث شده است.
وی بیان کرد: این پروژه با کمبودهایی بویژه در زمینه نور و وسایل فنی اتاق رو به رو است و امید می رود با حمایت فرمانداری بوشهر برطرف شود.
پارسایی فر ادامه داد: امید است در سایه حمایت ها سینما بهمن استان بوشهر به نسل جدید سینماهای ایران متصل و یک پردیس سینمایی مناسب در مرکز استان شکل ‌گیرد.
وی گفت: سینما بهمن بوشهر از دهه 40 تا کنون فعال است و باید نوسازی و تکنولوژیک تر شود.
پارسایی فر ادامه داد: بعد از تالار لیان برای نوسازی سالن سینما بهمن با سه سالن و هشتصد صندلی باید اهتمام جدی شود.
وی تاکید کرد: در سال رونق تولید باید زمینه افزایش تولیدات هنری در استان بوشهر فراهم شود چراکه اگر استان بخواهد حرفی برای گفتن داشته باشد رساترین زبان بیان آن زبان هنر است.
پارسایی فر ادامه داد: با توجه به وجود ذخایر عظیم فرهنگی و هنری باید به این ظرفیت ها توجه ویژه شود.
وی گفت: آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در سالن مجتمع فرهنگی هنری 9 دی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار بوشهر برگزار و در قالب آن از 40 هنرمند استان بوشهر تجلیل می شود.
فرماندار شهرستان بوشهر گفت: سال گذشته با همت مسئولان استان شمار قابل توجهی از پروژه های نیمه تمام این شهرستان بسته و زیرساخت های مهمی در حوزه های مختلف ایجاد شد.
عباس جمشیدی افزود: از جمله این زیر ساخت ها می توان به مجتمع فرهنگی هنری عالیشهر و سالن ‌نمایش جزیره خارگ اشاره کرد.
وی اظهار داشت: همچنین امسال احداث مجتمع فرهنگی و هنری شهر چغادک در دستور کار قرار دارد و برای شهر بوشهر نیز احداث یک مجتمع فرهنگی هنری پیش بینی شده که امید می رود زمینه تحقق این مهم به زودی فراهم شود.
جمشیدی اظهار داشت: سپاه امام صادق استان و بخشداری جزیره خارگ به عنوان پشتیبان شهرستان باوی استان خوزستان در حال خدمت رسانی هستند.
وی بیان کرد: دانش آموزان شهرستان بوشهر نیز در راستای کمک به سیل زدگان تاکنون 2 میلیارد و 200 میلیون ریال کمک کردند.
جمشیدی ادامه داد: با هدف جلوگیری از حوادث مشابه در استان بوشهر ساخت و ساز در حریم دره های فصلی و همچنین حریم دریا بصورت جدی مورد نظارت قرار گرفته است.
7212/6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.