به گزارش ایرنا، مهرداد ستوده روز چهارشنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: در این راستا و با هدف رونق گردشگری ویژه برنامه های مختلفی برای رونق گردشگری شهرها، روستاها و مناطق عشایری استان پیش بینی شده تا در نهایت به مقطعی برسیم که جمعیتی که برای جام جهانی راهی منطقه می شوند بتوانند بخوبی از ظرفیت های استان استفاده کنند.
وی بیان کرد: در این راستا در مناطق شهری سه شهر گناوه، بوشهر و کنگان و در روستاها 24 روستا و در مناطق عشایری 2 منطقه در دشتستان و دشتی هدف گردشگری واقع شدند.
ستوده اظهارداشت: انتخاب 24 روستای هدف گردشگری از 624 روستای موجود در استان با هدف تبدیل کردن موضوع گردشگری به یک گفتمان در سطح روستاهاست.
معاون استانداری بوشهر افزود: در هر کدام از این روستاها شمار قابل توجهی اقامتگاه در حال آماده سازی است و بنا شده مهمانان ملی را به روستاها برده و در اقامتگاه ‌ها از آنها میزبانی کنیم.
وی گفت: سایت بوشهر توریسم 2022 نیز طراحی شده و در قالب این طرح باید به به مردم اعلام کنیم که امروز کجا هستیم و تا سال 2022 باید به کجا برسیم.
ستوده یادآورشد: گردشگری دریایی نیز به صورت ویژه در دستور کار استان بوشهر قرار دارد زیرا تاکنون فقط از ماهی و میگوی استان استفاده شده است.
وی افزود: برخی از حوزه ها مانند نفت آزمون خود را در موضوع اشتغال پس داده و اعتماد مردم را بخوبی جلب نکرده است.
ستوده گفت: اکنون تنها راه این است که اشتغال حوزه گردشگری مورد توجه ویژه واقع شود و هر خانه روستایی یک بنگاه اقتصادی گردشگری باشد.
وی افزود: سند بوشهر توریسم نیز که با هدف جهت دهی به برنامه های گردشگری استان بوشهر است اکنون در مرحله نهایی تدوین قرار دارد.
ستوده با اشاره به تدوین سند عمرانی استان بوشهر اظهارداشت: این استان در هفته دولت امسال 12 هزار میلیارد ریال پروژه بهره برداری و یکهزار و 500 میلیارد ریال پروژه نیز در حوزه های آب و درمان عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.