به گزارش ایرنا، زهره محنایی روز چهارشنبه در نشست با رئیس کتابخانه عمومی این شهر افزود: ترویج فرهنگ کتاب خوانی باعث پیشرفت کشور در عرصه های علمی، هنری و فرهنگی و افزایش سطح اطلاعات و تصمیم گیری‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و سایر بخش‌های زندگی مردم می شود.
وی با بیان اینکه کتاب خوانی باید از خانواده ها آغاز شود، گفت: ایجاد فضاهای مطلوب و بانشاط برای مطالعه، در دسترس قرار دادن کتاب های جیبی و الکترونیکی در وسائل نقلیه شهری و بین شهری، ایجاد کتابخانه های سیار در بوستان ها و میادین عمومی در نهادینه کردن کتابخوانی نتیجه بخش است.
محنایی اظهارداشت: هفته کتابخوانی فرصت مناسبی برای پیشرفت وضعیت فرهنگی خانواده ها، تقویت و ارتقای روحیه علمی و دینی نسل این مرز و بوم و ارزش های والای انسانی است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم گفت: با اجرای طرح و برنامه های هدفمند و محتوا محور برای نوجوانان و جوانان می توان آنان را از گشت و گذارهای بیهوده در دنیای مجازی جدا و به سمت حوزه ارزشمند کتاب و کتاب خوانی سوق داد.
وی یادآورشد: شب شعر، نواختن زنگ کتاب و مسابقه انشا نویسی باموضوع کتاب در مدارس، نشست با امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی، اهدای کتاب به مدارس و مهدکودک ها و ادارات فرهنگی، برگزاری کارگاه قصه گویی ویژه کودکان در مهدها، نشست با باشگاه های کتاب خوانی از ویژه برنامه های مهم این اداره در هفته کتاب وکتاب خوانی است.
رئیس اداره کتابخانه عمومی دیلم هم به مجموعه اقدام و فعالیت های انجام شده در امر کتاب خوانی این شهرستان اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح آگاهی جامعه در گروه ترویج کتاب خوانی در جامعه است.
مجتبی خدری افزود: توجه به کتابخانه های عمومی و کتاب خوانی در ارتقای سطح آگاهی جامعه اثر مستقیم دارد.
وی گفت: با ورود فضای مجازی در جامعه و فناورهای جدید، نیاز است نهادهای فرهنگی در کنار یکدیگر بیش از پیش تلاش کنند تا جایگاه اصلی و ویژه کتاب در جامعه حفظ شود.
شهرستان دیلم در شمالی ترین نقطه استان بوشهر قراردارد.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.