رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبه پیشین کنگره آمریکا را نقض برجام خواند و گفت: مسئولان آمریکایی که مدعی عمل نکردن ایران به روح برجام هستند، تار و پود برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تخریب کرده اند.

به گزارش جماران،  علی لاریجانی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی، نقض برجام ازسوی آمریکا را به ضرر این کشور دانست و افزود: اگر تلاش کنند برجام را به هم بزنند، ایران با سرعت به شرایط هسته ای قوی تر از زمان پیش از برجام برمی گردد. 
وی با رد برخی تبلیغات غربی ها در خصوص آنچه آن را نیت ایران برای ایجاد هلال شیعی می خوانند، اظهار کرد: ایران به دنبال امپراتوری یا ایجاد این هلال نیست و تلاش برای حل مشکل مسلمانان میانمار و کمک به حماس این ادعا را رد می کند. 
وی رفتار سنجیده ایران اسلامی را یکی از نقاط قوت کشور دانست و بیان کرد: ایران در حوزه مسائل منطقه ای و موضوع هسته ای رفتار حکیمانه داشته است. 
به گزارش ایرنا، برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام بین ایران و کشورهای 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه ، چین و آلمان) در 23 تیر 1394 و پس از 20 ماه مذاکره فشرده (که از آن به مذاکره های قرن نام برده شد) به امضا رسید. 
این توافق در 29 تیرماه 1394 با تصویب قطعنامه 2231 در شورای امنیت سازمان ملل ماهیت حقوقی پیدا کرد و بدین ترتیب 6 قطعنامه قبلی شورا علیه ایران را لغو و اتحادیه اروپا نیز همان روز برجام را تایید کرد.
برجام در 19 مهرماه 1394 شمسی در قالب قانون اقدام متناسب و متقابل ایران در اجرای برجام به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و تایید این توافق در 22 مهرماه برای اجرا به دولت ابلاغ شد.
این توافق از 26 دی ماه 94 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اجرای تعهد ایران در حوزه هسته ای با برچیده شدن تحریم های ایران مربوط به موضوع هسته ای به مرحله اجرا رسید.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز/ یکشنبه/ به همراه جمعی از نمایندگان آذربایجان غربی جهت افتتاح چند طرح مهم عمرانی وارد این استان شد. 
حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، افتتاح دانشکده ادبیات پردیس نازلو، افتتاح طرح بزرگراه شهید کلانتری، بازدید از دریاچه ارومیه، حضور در جلسه شورای اداری استان و شرکت در جلسه با فعالان اقتصادی آذربایجان غربی از دیگر برنامه های علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در این سفر است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.