روزنامه 'او گلوبو' برزیل روز پنجشنبه نوشت ویدئویی وجود دارد که در آن «میشل تمر» رئیس جمهوری برزیل دستور به پرداخت حق السکوت به رئیس مجلس سابق این کشور را داده است.

به گزارش جماران، «جوئرلی باتیستا» صاحب بزرگترین شرکت برزیلی تولید کننده فرآورده های پروتئینی جهان ( JBS ) چهارشنبه هفته گذشته به همراه برادر خود در برابر «ادسون فاشین» قاضی دیوان عالی فدرال که مسئولیت رسیدگی به پرونده فساد را دارد، حاضر شده و صحت اقرارهای خود را در دادستانی کل فدرال تائید کرد.
بر اساس گفته وی که ویدئوئی از ملاقات و گفت وگوی وی با میشل تمر در ماه مارس 2017 تهیه شده، میشل تمر با پرداخت حق السکوت به «ادواردو کانیا» رئیس سابق مجلس نمایندگان فدرال موافقت کرده و «رودریگو روشارا» نماینده مجلس از حزب جنبش دموکراتیک برزیل PMDB ( حزب خود تمر) را برای حل مساله معرفی کرده است. 
پلیس شماره اسکناسها را ثبت و از جریان حمل چمدان پول و تحویل آن فیلمبرداری کرده است . 
انتشار این خبر در عصر چهارشنبه « روز گذشته » به وقت محلی از سوی خبرنگاری مانند بمب اتمی در برزیل منفجر شده است. 
صاحب این شرکت در اقرارهای خود گفته است سناتور «آئسیو نویس» از حزب PSDB ( حزب سوسیال دموکرات برزیل و رقیب «دیلما روسف» در مرحله نهائی انتخابات ریاست جمهوری 2014) مبلغ دو میلیون ریال از او خواسته و این مبلغ در چهار مرحله 500 هزار ریالی توسط واسطه ای بدست او رسیده و از این عملیات نیز فیلمبرداری شده است .
بنا به خبر صبح پنجشنبه رادیو CNB پلیس فدرال با مجوز قضائی در منزل و آپارتمانها و املاک سناتور آئسیو نویس در ریو دو ژانیرو ، میناس جراس و برازیلیا مشغول جستجو و ضبط مدارک می باشد. پلیس در دفتر محل کار وی در مجلس سنا نیز به جستجوی مدارک پرداخته است .
میشل تمر با انتشار یادداشتی ملاقات با جوئرلی باتیستا را تائید اما پرداخت حق السکوت را انکار کرده است. سناتور آئسیو نویس نیز روابط خود با جوئرلی را کاملاً شخصی و بدون ارتباط با مسائل دولتی خوانده است. در جلسه مجلس نمایندگان فدرال گروه مخالف دولت فریاد برکناری میشل تمر را سر داده و برگزاری انتخابات مستقیم را خواستار شده اند. 
پس از انتشار خبر در برازیلیا تظاهرکنندگان مقابل کاخ ریاست جمهوری اجتماع کرده و شعار 'تمر برو بیرون' و 'انتخابات مستقیم' را سر می دادند. در سانپائولو و ریو نیز تظاهر کنندگان همین شعارها را تکرار می کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.