تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا به روزهای پایانی نزدیک می شود که این تبلیغات با ممانعت برخی افراد و شیوه های ابتکاری برخی کاندیداها مواجه شده و سخنرانی ها برخی حاشیه هایی را بوجود آورده است.

به گزارش جماران، خبرهایی که در 24 ساعت گذشته رصد شده در بردارنده حاشیه هایی است که اهم آنان چنین است: 

** ممانعت برای خبرنگاران
 برپایه خبرهای رسیده از کاشان مسئولان یک نهاد فرهنگی اجازه ندادند خبرنگاران در نشست انتخاباتی که در محل این نهاد برگزار می شود، شرکت کنند.
در حالی که قرار بوده یکی از استادان رشته فلسفه سخنرانی کند مسئول روابط عمومی این نهاد گفته است مدیران فرهنگی مانع حضور خبرنگاران هستند.
توضیحی درباره دلیل این ممانعت داده نشده است. مسئولان این نهاد فرهنگی پیش از این در برخی سخنرانی های سیاسی در سال 95 نیز محدودیت هایی را برای خبرنگاران ایجاد کرده بودند.

** آتش نشانی را به خاطر بسپار
یک داوطلب انتخابات شوراها با ارسال پستی در شبکه های اجتماعی فارس از کد انتخاباتی خود که 1255 بوده استفاده کرده است و برای این که این کد در ذهن رأی دهندگان باقی بماند، اظهار کرده است: تنها این کد می تواند آتش شهر را خاموش کند.تلفن 125، شماره تماس آتش نشانی است.

**جارچی ها 
از ورامین خبر رسید که محمدباقر قالیباف نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری یکشنبه برای دیدار با مردم ورامین به این شهرستان سفر کرد و متولیان ستاد انتخاباتی وی برای دعوت مردم برای حضور دراین برنامه، با استفاده از بلندگو و جارچی مردم را برای حضور در میدان شهر فراخواندند.

**مدرسه ای تعطیل نشد، خبری برای روستاییان 
 مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در پاسخ به برخی خبرهای منتشره از طرف مخالفان روحانی گفت: به هیچ وجه مدرسه ای برای استقبال از حجت الاسلام و المسلمین روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تعطیل نشده است و شایعات و اخبار مطرح شده در این خصوص در فضای مجازی تکذیب می شود.
خدانظر دریکوند یکشنبه اعلام کرد: هیچ مدرسه ای اجازه تعطیلی ندارد و اگر دانش آموزی با والدین خود در مراسم سخنرانی روحانی، شرکت کرده در حوزه مسئولیت آموزش و پرورش نیست. روحانی یکشنبه در جمع مردم خرم آباد در محل دانشگاه قدیم لرستان سخنرانی کرد.
وی در سخنانش گفت ما یارانه روستاییان راقطع نمی کنیم که باتشویق جمعیت و فریاد« رئیسی بای بای» مردم مواجه شد.

** یارانه و سخنان تورم زا
 رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی که به شیراز رفته بود گفت: شعارهای اقتصادی برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ازجمله افزایش یارانه به رشد شتابان تورم منجر می شود و در عمل، علیه محرومان و اقشار ضعیف جامعه است.
علیرضا محجوب بیان کرد: آنهایی که غصه اقشار محروم را می خورند و امروز برای فقرا اشک می ریزند، یک بار پیش از این کارهایی کردند که چند هزار میلیارد تومان قیمت سکه و دلار از جیب مردم بیرون آمد و به جیب عده ای خاص ریخته شد. 
همچنین عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ساری در این مجلس گفت که شعار افزایش سه برابری یارانه ها طبق قانون هدفمندی فقط با بنزین لیتری 15 هزار تومان قابل اجراست.
علی اصغر یوسف نژاد یکشنبه در دومین همایش کشاورزی رکن اقتصاد مقاومتی در ساری افزود:چنانچه این برنامه با هر روشی از سوی یکی از این نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری بخواهد اجرایی شود،قیمت هر قرص نان نیز به پنج هزار تومان می رسد.

** زن و ضد زن
مرجان کاووسی رئیس کمیته زنان حزب اراده ملت شنبه شب در ستاد بانوان حامی حسن روحانی در بوشهر گفت: زنان ایران به کسی رای نمی دهند که مسئول ستاد بانوانش در مجلس نهم و دهم از موافقان محدودیت زنان بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.