دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از برکنار کردن دادستان کل موقت کشورش به دلیل سرپیچی از اجرای سیاست ضد مهاجرتی وی، روز سه شنبه به توییتر هجوم برد تا دمکرات های سنا را از بابت روند کند تائید نامزد مدنظرش به عنوان وزیر جدید دادگستری آمریکا مورد انتقاد قرار دهد.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه فاکس نیوز، قرار بود کمیته قضائی سنا صبح روز سه شنبه نامزدی سناتور «جف سشنز» برای احراز پست دادستان کل آمریکا را مورد بررسی قرار دهد.
اما از قرار معلوم این جلسه تشکیل نشده و جلسات رای گیری معدودی از نامزدهای پیشنهادی کابینه ترامپ با گذشت چندین روز از روی کار آمدن وی برگزار شده است.
ترامپ در واکنش به این مساله صبح روز سه شنبه توییت کرد: دمکرات ها کی می خواهند دادستان کل و بقیه اعضای کابینه را به ما بدهند! باید از خودشان شرمسار باشند! تعجبی ندارد که چرا چرخ دی سی نمی چرخد!
ترامپ در توییتی دیگر یادآور شد که دمکرات ها به دلایل صرفا سیاسی از تائید نامزدهای پیشنهادی اش برای کابینه خودداری می کنند.
ترامپ، «سالی ییتس» دادستان کل موقت آمریکا را دوشنبه عصر به دلیل خودداری از دفاع از حکم جنجال برانگیز رئیس جمهوری برای محدود کردن مهاجران، اخراج کرد.
وی «دانا بوئنت» را به طور موقت به جای ییتس قرار داد تا زمانی که سشنز رای اعتماد را برای احراز این پست به دست آورد.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین از توییت های خود برای فشار بر دمکرات ها به ویژه «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان و «چاک شومر» رهبر اقلیت سنا به دلیل اعتراض به حکم اجرایی اش، استفاده کرد.
وی نوشت: نانسی پلوسی و چاک شومر با آن اشک های ساختگی، تظاهراتی را در نزدیکی دادگاه عالی راه انداختند، اما میکروفون آنها کار نکرد و افتضاحی به بار آمد، درست مثل خود حزب دمکرات!
«درو هامیل» سخنگوی پلوسی به توییت ترامپ واکنش نشان داد و گفت: میکروفون در زمان کوتاهی از کار افتاد، اما این رئیس جمهوری حساس آشکارا صدای بیش از 250 عضو کنگره و هزاران نفر دیگر را که در مقابل دادگاه عالی تجمع کرده بودند، شنید. 
وی افزود: حکم غیراخلاقی ترامپ، خلاف قانون اساسی است و اهمیتی ندارد که وی چند توییت می دهد یا چه تعداد مقام دولتی را اخراج می کند. 
دونالد ترامپ رئیس جمهوری جمهوری خواه آمریکا روز جمعه حکمی را امضا کرد که به موجب آن شهروندان هفت کشور مسلمان از جمله ایران از سفر به ایالات متحده منع می شوند. 
این حکم سر و صدای زیادی به راه انداخت و اعتراض های گسترده ای را در فرودگاه های آمریکا رقم زد. 
رهبران ارشد اروپایی نیز به این حکم واکنش نشان دادند و از آن انتقاد کردند. در این میان، شماری از اتباع کشورهای مشمول تحریم، بازداشت شدند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.