سید حسن نصرالله گفت: گذر زمان واقعیتِ عملیات امروز را برملا خواهد کرد، چرا که رژیم صهیونیستی پنهان‌کاری می‌کند. طبق اطلاعات ما، تعدادی از پهپادها به اهداف خود اصابت کردند، اما دشمن پنهان‌کاری می‌کند.

به گزارش جماران؛ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان  در ابتدای سخنان خود تأکید کرد که اربعین امام حسین نماد جانفشانی و مخالفت با ظلم و تسلیم شدن است.

 

سید حسن نصرالله: عملیات امروز را عملیات «یوم الاربعین» نام گذاشتیم 

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: مقاومت پایبندی و عزم خود برای پاسخ به تجاوز ظالمانه به ضاحیه جنوبی را اعلام کرد تا معادله‌هایی که به خاطر آن خون‌ها و جانفشانی‌ها صورت گرفته است تثبیت شود.

وی با بیان اینکه عملیات امروز حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی را عملیات روز اربعین می‌نامد، خاطرنشان کرد: ما از روز نخست شهادت سید محسن آماده پاسخ بودیم اما در گذشته اعلام کردیم که پاسخ بخشی از مجازات است و ما به زمان نیاز داشتیم تا بررسی کنیم محور مقاومت به صورت کلی پاسخ خواهد داد یا هر جبهه به تنهایی پاسخ می‌دهد و ما برای دادن فرصت جهت مذاکرات صبر کردیم چرا که هدف ما متوقف ساختن تجاوزات به غزه بوده است.

 

نصرالله: رژیم صهیونیستی با حمله به جنوب بیروت همه خطوط قرمز را زیر پای گذاشت

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی چند هفته قبل به ضاحیه جنوبی بیروت حمله کرد که این به منزله زیر پا گذاشتن تمامی خط قرمزها بود، گفت: این دشمن اسرائیلی بود که باعث تشدید تنش روی داده در جبهه جنوبی شد.

سید حسن نصرالله گفت: عجله و شتاب برای پاسخ به ترور فؤاد شکر می‌توانست باعث شود عملیات شکست بخورد. 

در نتیجه رایزنی‌ها، ما تصمیم گرفتیم که به صورت انفرادی دست به عملیاتمان بزنیم، آن هم بنا به مسائلی که با گذر زمان مشخص خواهد شد.

 

دبیرکل حزب الله:  تصمیم گرفتیم اهداف مورد حمله، نظامی باشد

سید حسن نصرالله افزود: جهانیان می‌دانند که آمریکایی‌ها قادر هستند که نتانیاهو را مجبور به توقف تجاوزات علیه غزه کنند.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه تأخیر بیشتر در پاسخ‌دهی منفعتی برای مقاومت نداشت، گفت: ما اصول و ضوابطی را برای پاسخ‌دهی مطرح کردیم، از جمله اینکه هدف‌ها غیرنظامی نباشد گرچه افراد غیرنظامی نیز در ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: ما تصمیم گرفتیم که هدف نظامی باشد و غیرنظامی یا زیرساختی نباشد. 

دبیرکل حزب الله افزود: در عملیات ترور فؤاد شکر سازمان اطلاعات نظامی و نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مشارکت داشتند،لذا تصمیم گرفتیم که پاسخ به یک هدف نظامی باشد و با عملیات ترور فؤاد شکر نیز ارتباط داشته باشد، ما یک هدف اساسی را برای عملیات در عمق اسرائیل تعیین کردیم که آن پایگاه گلیلوت بود. پایگاه گلیلوت متعلق به سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل و یگان ۸۲۰۰ است که در نزدیکی تل‌آویو قرار دارد.

نصرالله: پایگاه گلیلوت‌ که هدف گرفتیم تنها ۱۵۰۰ متر با تل‌آویو فاصله دارد

سید حسن نصرالله گفت: پایگاه گلیلوت ۱۱۰ کیلومتر از مرزهای لبنان فاصله دارد و فاصله‌اش از مرزهای شهر تل‌آویو ۱۵۰۰ متر است. هدف ما پایگاه اطلاعات نظامی در گلیلوت و هدف قرار دادن تعدادی از پایگاه‌ها و پادگان‌ها در الجلیل و جولان بود.

وی تصریح کرد: ما تصمیم گرفتیم پایگاه‌ها و پادگان‌ها در الجلیل و جولان را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار دهیم. تصمیم این بود که ۳۰۰ موشک کاتیوشا برای مشغول کردن گنبد آهنین برای چند دقیقه شلیک شود تا پهپادها عبور کنند.

سید حسن نصرالله گفت: ما ۳۴۰ موشک کاتیوشا به پایگاه‌ها و پادگان‌های اسرائیل شلیک کردیم. ما برای نخستین بار پهپادها را از منطقه البقاع شلیک کردیم.

 

نصرالله: همه آنچه که از این عملیات به دنبالش بودیم تحقق یافت‌

سید نصرالله افزود: تمامی پهپادهایی که از البقاع شلیک شد، به سلامت از مرزهای لبنان و فلسطین به سمت اهداف مشخص شده عبور کرد. هدف نظامی ویژه‌ای که ما آن را مورد هدف قرار دادیم، پایگاه اطلاعات نظامی یگان ۸۲۰۰ در نزدیک تل‌آویو بود.

سید حسن نصرالله گفت: گذر زمان واقعیتِ عملیات امروز را برملا خواهد کرد، چرا که رژیم صهیونیستی پنهان‌کاری می‌کند. طبق اطلاعات ما، تعدادی از پهپادها به اهداف خود اصابت کردند، اما دشمن پنهان‌کاری می‌کند.

نصرالله افزود: روایت دشمن سرتاسر کذب و دروغ است و اسرائیل خود را قوی‌ترین در منطقه می‌پندارد اما برای سرپوش گذاشتن بر ضعف خود متوسل به دروغ می‌شود. 

وی اظهار داشت: اگر آسیب یا تلفاتی در نهاریا، عکا و مناطق دیگر اتفاق افتاده به دلیل موشک‌های رهگیری اسرائیل بوده است. 

 

دبیرکل حزب‌الله دامه داد: اسرائیل درخصوص نابود کردن موشک‌های راهبردی ما دروغ می‌گوید چرا که ما اصلا از این موشک‌ها استفاده نکردیم، شاید در آینده این موشک‌های راهبردی را به‌کار گرفتیم.

نصرالله تأکید کرد: همه آنچه که ما از این عملیات به دنبالش بودیم، تحقق یافت، ما پیشتر همه دره‌ها و مناطق را از موشک‌های نقطه‌زن و بالستیک تخلیه کرده بودیم و آنچه امروز دشمن بمباران کرد، مناطق خالی از هرگونه تجهیزات بود.

 

سید حسن نصرالله: سخنان مسئولان دشمن در خصوص دستاوردهای نظامی و امنیتی بزرگ یک دروغ برای مصرف داخلی است

سید حسن نصرالله تأکید کرد: این سخنان دشمن مبنی بر اینکه موشک‌های بالستیکِ آماده برای حمله به تل‌آویو را هدف قرار داده، دروغ است. آشیانه‌های پهپادها مورد اصابت قرار نگرفته و سکوهای شلیک موشک، موشک‌ها را شلیک کردند و در حملاتی که انجام شد، مورد اصابت قرار نگرفتند. 

دبیرکل حزب الله گفت: حملات اسرائیل فقط به دو سکوی شلیک موشک اصابت کرد. دشمن از صدها حمله صحبت می‌کند؛ در حالی که تنها دو سکوی شلیک موشک را مورد اصابت قرار داده است. دشمن نیم ساعت قبل از عملیات ما حملاتش را شروع کرد که این نشان می‌دهد اطلاعات امنیتی و دقیق نداشته است.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: دشمن تحرکات نیروهای مقاومت را احساس کرد، به همین دلیل حملاتش را شروع کرد و این یک مسئله پیش‌دستانه نیست و دشمن تأثیری را بر مقاومت بر جای نگذاشت. ما در مقابل روایت دروغین اسرائیل و شکست اطلاعاتی آنها قرار داریم و عملیات ما با موفقیت انجام شد. هرگونه سخنان مسئولان دشمن در خصوص دستاوردهای نظامی و امنیتی بزرگ یک دروغ برای اسرائیلی‌ها است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان عنوان داشت: با وجود تمامی شرایط دشوار، اما عملیات نظامی امروز ما با دقت انجام شد. ما تصمیم برای دادن پاسخ را اتخاذ کردیم و آن را اجرا کردیم و این علی‌رغم تمام بزرگ‌نمایی‌ها وحشت‌‌افکنی‌های خارجی و داخلی لبنانی بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.