ارتش صهیونیستی مدعی شد این حمله در پاسخ به کشتار مجدل شمس صورت گرفته است و آنها یک پایگاه حزب الله را هدف قرار دادند.

به گزارش جماران؛ رژیم صهیونیستی مسئولیت حمله به جنوب بیروت را پذیرفت.

ارتش اشغالگر صهیونیستی مدعی شد این حمله در پاسخ به کشتار مجدل شمس صورت گرفته است و آنها یک پایگاه حزب الله را هدف قرار دادند.

 

 

وزارت خارجه آمریکا: قصد داریم از هرگونه تشدید تنش بین اسرائیل و حزب‌الله جلوگیری کنیم. 

 

 

شبکه 12 رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام نظامی پس از حمله مستقیم به ضاحیه جنوبی: ما قصدی برای شروع جنگ منطقه‌ای نداریم!

 

 

یک منبع پزشکی لبنانی: در حمله اسرائیل به حومه جنوبی بیروت شماری مجروح شدند.

 

 

شعار لبیک یاحسین شهروندان لبنانی در محل حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی 

 

 

گزارش خبرنگار الجزیره از بیروت: مردم در بیروت وحشت زده اند

حزب  الله هشدار داده بود که هر حمله اسرائیل را بی  پاسخ نخواهد گذاشت 

در چند دقیقه گذشته، انفجاری مهیب در حومه جنوبی بیروت، مرکز حزب الله در پایتخت لبنان رخ داد.

ما نمی دانیم که این یک حمله هوایی بود یا یک حمله هواپیمای بدون سرنشین، اما به نظر می رسد یک حمله هدفمند باشد.

به نظر می رسد این پاسخ وعده داده شده توسط ارتش اسرائیل علیه حزب الله باشد. اسرائیل، حزب  الله را مسئول کشتار غیرنظامیان در روز شنبه در مجدل شمس می‌داند، حمله‌ای که حزب‌الله مسئولیت آن را رد کرده است.

لبنان آماده این پاسخ بود، اما اوایل امروز، یکی از مقامات بلندپایه حزب الله گفت که این گروه به  هر نوع حمله ای که اسرائیل انجام دهد، پاسخ خواهد داد.

پاسخ حزب‌الله مسیر مناقشه‌ای را که اکنون 10 ماه از آغاز آن می گذرد، مشخص می کند. تاکنون جنگ غزه عمدتا به مناطق مرزی محدود شده است. این حمله می   تواند   ماهیت این درگیری و اینکه دامنه این جنگ تا کجا می  تواند گسترده شود را تغییر دهد. 

در حالی که در پایتخت لبنان رانندگی می کنم. من مردمی را می بینم که وحشت زده اند، با تلفن صحبت می کنند و سعی می کنند اطلاعات بیشتری در مورد آنچه در چند دقیقه اخیر اتفاق افتاده است پیدا کنند.

 

گزارش خبرنگار الجزیره از لبنان/ ترافیک سنگین و وحشت در جنوب بیروت پس از حمله اسرائیل

 من در حومه جنوبی بیروت هستم و انفجار حدود 30 دقیقه پیش رخ داد.

 واضح بود که یک پهپاد به آپارتمانی در منطقه ای که حزب الله در آن فعالیت گسترده ای دارد، حمله کرد.

 در حال حاضر ترافیک بسیار سنگینی است. همه سعی می کنند با عجله به خانه هایشان بروند. آمبولانس ها به سرعت به محل حمله می روند.

همه صدای انفجار را در اینجا شنیدند و باعث وحشت زیادی شده است.

 اسرائیل می گوید در تلافی حمله به مجدال شمس، این حمله را انجام داده است. شاید در این مرحله این حمله را یک  جنگ به حساب نیاوریم اما اما می تواند آغاز یک سری حملات باشد.

 پرسش بزرگ این است که در مرحله بعد چه اتفاقی رخ خواهدداد؟  آیا تهدید اسرائیل برای حمله به حزب الله به اینجا ختم شد یا این تازه شروع ماجرا است؟/ جماران

 

 مروان بشاره، تحلیلگر ارشد الجزیره: حزب الله لبنان پاسخ حمله اسرائیل را خواهد داد 

حزب الله احتمالا به گونه ای پاسخ خواهد داد که بازدارندگی خود را حفظ کند

حزب‌الله لبنان از مدتها پیش هشدار داده بود که اگر اسرائیل جنگ خود را فراتر از منطقه مرزی جنوب لبنان گسترش دهد، قوانین کنونی تعامل با اسرائیل را کنار می‌گذارد. به همین دلیل است که اسرائیل جنگ علیه حزب الله را  فراتر از اطراف مرز گسترش نداده بود. 

حزب الله بارها تاکید کرده بود که  حملات عمیق تر به قلمرو  سرزمینی لبنان به معنای لغو همه قوانین جنگ است.

اگر اسرائیل تصمیم گرفته که یک ساختمان مسکونی در پایتخت لبنان یا جنوب پایتخت  را هدف قرار دهد، حزب‌الله نیز  هیچ یک از قوانین جنگ را رعایت نخواهد کرد.

 بنابراین حزب‌الله احتمالاً باید به گونه‌ای پاسخ دهد که اسرائیل دوباره به عمق لبنان حمله نکند./ جماران

 

 ایران جنایت رژیم صهیونیستی در حمله هوایی به یک ساختمان مسکونی در بیروت را شدیدا محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک ساختمان مسکونی در بیروت را شدیدا محکوم کرد.

کنعانی ارتکاب این حمله توسط رژیم صهیونیستی را نقض آشکار حاکمیت و تمامیت سرزمینی لبنان و نقض فاحش قوانین و مقررات بین‌المللی و منشور ملل متحد دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد؛ اقدام رذیلانه و جنایت آمیز باند جنایتکار صهیونیستی در منطقه ضاحیه بیروت، قطعا نمی‌تواند فرزندان غیور ملت و مقاومت سرافراز لبنان را از ادامه مسیر شرافتمندانه حمایت از مظلومان فلسطینی و ایستادگی در مقابل خوی تجاوزگری رژیم آپارتاید اسرائیل باز دارد.

کنعانی با تاکید بر حق مشروع دولت، ارتش و مقاومت لبنان در پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم غاصب صهیونیستی، مسئولیت گسترش دامنه تنش و بحران در منطقه را متوجه رژیم جعلی اسرائیل و دولت آمریکا دانست و از جامعه بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست سریعا به مسئولیت خود در قبال تهدیدات رژیم اسرائیل علیه امنیت لبنان و صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی عمل نمایند.

 

حماس: اسرائیل هزینه سنگین ماجراجویی در لبنان را می‌پردازد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه امروز سه‌شنبه حمله رژیم صهیونیستی به بیروت را محکوم کرد و آن را تنش خطرناکی دانست که این رژیم مسئول عواقبش است.

مقاومت اسلامی فلسطین با بیان اینکه اسرائیل، هزینه سنگینی بابت این ماجراجویی پرداخت خواهد کرد، خاطر نشان کرد: «دیگر زمانی که اسرائیل در منطقه و کشور ما عربده‌کشی می‌کرد، به پایان رسیده است».

 

میقاتی: باید در برابر اسرائیل بازدارندگی ایجاد کنیم

نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به بیروت گفت که جامعه بین‌الملل باید این رژیم را مجبور کند که تجاوزات و تهدیداتش را متوقف کند.

میقاتی در عین حال گفت که «این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم که هر اقدامی انجام دهیم تا بتوانیم در برابر اسرائیل بازدارندگی ایجاد کنیم».

 

انصارالله یمن حمله صهیونیست‌ها به ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم کرد

دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد تجاوز خطرناک به ضاحیه بیروت پس از بازگشت نتانیاهو از سفر اخیرش به کاخ سفید و تشویق گستاخانه و مضحک در داخل کنگره آمریکا در حمایت از جنایات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی صورت می‌گیرد.

 

فواد شکر

 

 ارتش رژیم صهیونیستی رسما مدعی ترور فرمانده ارشد حزب الله شد

ارتش رژیم صهیونیستی رسما مدعی شد که این رژیم در حمله به ضاحیه جنوبی بیروت، فواد شکر فرمانده ارشد حزب الله را ترور کرده است.

 سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کرد که فواد شکر عالی‌ترین فرمانده نظامی حزب الله و مشاور سید حسن نصرالله بوده است.

 این در حالی است که قبل از این خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع امنیتی از شکست عملیات ترور رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت و نجات فرمانده ارشد حزب الله از این حمله خبر داده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.