حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: یک پرونده مهم در سطح ملی داشتیم و چون پرونده مهمی بود به خواست حضرت امام خدمت ایشان رفتیم و در طولانی‌ترین ملاقات خصوصی تا آن زمان با ایشان به مدت ۴۵ دقیقه گزارش‌های لازم را به ایشان ارائه کردیم. در دیدار با امام ضمن ارائه گزارشی به چیزهای علیه خودمان اعتراف کردم ایشان گفتند درست نیست خلاف است موضوع در مورد برخی مسائل مثل شنود و برخورد با متهمان بود ایشان همانجا گفتند احمدآقا یادآوری کن در این مورد چیزی بنویسیم که منجر به صدور فرمان هشت ماده ای امام شد.

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ویژه برنامه تبلیغاتی صف اول از شبکه خبر با اشاره به سوابق خود گفت: اوایل انقلاب برای توجیه مردم به بندرعباس اعزام شدم تا برای انتخابات آنها را توجیه کنم و در خرداد ماه ۵۸ تحت نظر آیت الله بهشتی کار آموزشی توجیهی و حزبی را در سه هفته پشت سر گذاشتیم و سپس به زنجان و کردستان برای ماموریت‌های حزبی و امنیتی رفتم. از ۲۴ شهریور سال ۵۸ به عنوان کارمند دادستانی انقلاب فعالیت خود را آغاز کردم. چند ماموریت به مازندران و شیراز رفته و برای بازدید از زندان عادل آباد شیراز و بدرفتاری با زندانیان به آنجا رفتم. سپس اول زمستان ۵۸ برای دادستان مسجدسلیمان و چند شهر خوزستان انتخاب شدم.

وی‌ یادآور شد: پس از مدتی جنگ آغاز شد و بنده در خوزستان بودم. در آنجا پیوسته و هر روز بمباران هوایی داشتیم و خرداد سال ۶۱ پس از یک ماه حضور در عملیات فتح المبین، به عنوان دادستان به مشهد رفتم.

پورمحمدی گفت: یک پرونده مهم در سطح ملی داشتیم و چون پرونده مهمی بود به خواست حضرت امام خدمت ایشان رفتیم و در طولانی‌ترین ملاقات خصوصی تا آن زمان با ایشان به مدت ۴۵ دقیقه گزارش‌های لازم را به ایشان ارائه کردیم. در دیدار با امام ضمن ارائه گزارشی به چیزهای علیه خودمان اعتراف کردم ایشان گفتند درست نیست خلاف است موضوع در مورد برخی مسائل مثل شنود و برخورد با متهمان بود ایشان همانجا گفتند احمدآقا یادآوری کن در این مورد چیزی بنویسیم که منجر به صدور فرمان هشت ماده ای امام شد.

وی با بیان اینکه اواسط تابستان سال ۶۶ توسط آیت الله ری شهری برای معاونت وزارت اطاعات دعوت شدم، گفت: در دوره آیت الله هاشمی در سطح عالی طلبگی خوانده بودم در دانشگاه امام صادق تدریس داشتم. سال ۸۰ از من در گروه سیاسی اجتماعی دفتر رهبری دعوت شد تا سال ۸۴ که احمدی نژاد آمد و برای پست وزیر اطلاعات از من دعوت کرد و سه شب به معرفی کابینه گفت خود را برای وزارت کشور آماده کن که این دوره فراز و فرود داشت.

پورمحمدی با اشاره به اینکه ۵ سال در سازمان بازرسی بودم، گفت: در دوره آیت الله لاریجانی وزیر دادگستری شدم بعد در قوه قضاییه مشاور شدم در دوره رییسی به عنوان گروه مشاورین رییس قوه قضاییه بودم با هم از اول انقلاب رفیق بودیم پس از آن به مرکز تحقیقات آمدم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مورد موضوع شاخص و پروژه موفق در کارنامه خود گفت: من با مسائل حقوق شهروندی رعایت حقوق متهمین و نیازهای قضایی و پیشگری از جرایم و ناهنجاری ها آشنایی داریم. ۸ سال قاضی ۴ سال زیر دادگستری و ۴ سال مشاور دستگاه قضایی بودک که می تواند در همگامی با قوا مهم باشد.

وی ادامه داد: بعد در وزارت اطلاعات کارهای مهمی داشتم در معاونت ضدجاسوسی بزرگترین شبکه جاسوسی عراق را به جبهه لطمه می زد شناسایی کردیم سال های آخر جنگ از این بابت آسیب دیده بودیم و در این دوره با عمق جنایت منافقین آشنا شدم تمام نقاط ضعف ما و موشک باران و لو دادن مناطق عملیاتی از جنایت منافقین بود این ها را در مرکز اسناد جمع بندی کردیم خودشان اعتراف کردند ۷۸ هزار نفر را کشتیم یا زخمی کردیم ۱۷ هزار نفر فقط ترور شهری داشتند. سال آخر جنگ ۲۳۰۰ اسیر گرفتند و این‌ها دیگر اعترافات خودشان است که چقدر جنایت کردند و عملیات فروغ جاویدان آنها، عملیات مرصاد ما که می‌خواستند به تهران برسند و یک میلیون به قول خودشان قتل عام کنند، زندانیان و دیگران و طرفدارانشان بیایند و به قول خودشان حکومت آن چنانی که می‌خواهند تشکیل بدهند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: یک کیس مهم جاسوسی آمریکا را زدیم بیش از ۳۰ جاسوس آمریکا در دستگاه‌های مهم وزارت خارجه بود، وزارت نفت، ظاهراً اینطور یادم است، اقتصاد بود، بانک مرکزی بود، نیروهای مسلح بود جاسوس‌های عملیاتی داشتند که در آمریکا آموزش دیده بودند که چگونه بیایند مناطقی را برای فرود هواپیماهای نظامی فراهم کنند، کارهای پشتیبانی که بعد از ۲۰ سال آمریکایی‌ها اعتراف کردند که بزرگترین لطمه اطلاعاتی که به ما زده شد عملیات دستگیری جاسوس‌ها بود که اواخر عمر حضرت امام بود که ما گزارش را خدمت مقام معظم رهبری، ماه‌های اول رهبری ایشان ارائه دادیم که مورد تفقد و عنایت ایشان قرار گرفتیم و به خصوص دفاع از عملیات پنهان دشمنان که از چشم مردم هم پنهان است و کسی این‌ها را نمی‌بیند.

پورمحمدی گفت: شعارم را خرد، شادی و شادمانی قرار دادم، جامعه با خردمندی به پیش خواهد رفت، جامعه با نشاط و شاد باید باشد، باید دلش خوش باشد، باید حالش خوش باشد و باید شکوفا شود در فرهنگ، در اقتصاد، در صنعت، در علم بستر شکوفایی فراهم شود، من اسم دولتم را دولت قرار گذاشتم یعنی اولاً مدیر خادم باید با مردمش متعهد باشد و قرار بگذارد و سر قرارهایش هم بماند، نگوید نشد، از حالا بدانیم می‌شود یا نمی‌شود، نگوییم ما گفتیم ولی بعداً نشد، خوب ما که کشور را می‌شناسیم، پیشینیان این کارها را کردند نگذاشتند حالا به تعبیر کسی می‌گوید چند سال خیلی خراب بود و ما آمدیم خرابی‌ها را جبران کردیم، آوار‌برداری کردیم و از این حرف‌ها، این که نمی‌شود.

 

مصطفی پور محمدی / مطصفی پورمحمدی

 

وی افزود: شما کشور را باید بشناسید، وضعیت فعلی را باید درک کنید و بگویید من با این وضعیت توانم این است، حالا چند درصد بالا پایین می‌شود کرد که نشد، ولی نمی‌شود یک باره کل برنامه یا نصف برنامه متوقف شود و انجام نشود، ما می‌خواهیم به همه این قرارها پایبند باشیم و اولویت‌ایم با پیشینه‌ام و نیاز امروز جامعه خیلی مربوط است، یک عدالت، عدالت همیشه خواسته اصلی همه جوامع و همه انسان‌ها است و همیشه هم گمشده همه جوامع و همه انسان‌ها است، همیشه انسان‌ها از بی‌عدالتی رنج می‌برند از تبعیض رنجیده‌اند و ما باید این شعار والای انقلاب اسلامی و آرمان انقلاب اسلامی را با جدیت تعقیب کنیم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: نکته دوم کشور اگر می‌خواهد توسعه پیدا کند، باید ثروتمند باشد اما این ثروت توسط مردم باید شکل بگیرد مردم باید ثروتمند شوند تا دولتش ثروتمند باشد یعنی چه؟ یعنی درآمد سرانه رشد پیدا کند، وقتی درآمد سرانه رشد پیدا کرد، در کنارش تولید ناخالص ملی هم رشد پیدا می‌کند، کشور وقتی که ثروتمند شد به هدف‌هایش راحت می‌تواند برسد و مشکلاتش را حل کند.

وی افزود: هدف سوم قدرت، امروز قدرت تعیین کننده است در داخل و خارج قدرت نرم، قدرت سخت و قدرت جامع، قدرت فرهنگی، قدرت روانی یعنی به معنی امنیت، ایجاد امنیت چه امنیت داخلی و چه امنیت ملی اگر می‌خواهید قدرت را ایجاد کنید، حواستان باید به رعایت حقوق عامه باشد، نه اینکه قدرت علیه مردم، قدرت برای مردم، برای دفاع از حقوق مردم اگر ثروت هم می‌خواهید ایجاد کنید، نه برای یک عده که ثروتمند شوند، ثروت برای همه توام با عدالت، پس عدالت هم قدرت را تنظیم می‌کند هم ثروت را، انشاالله جامعه شکوفا می‌شود، در این صورت مردم شاد می‌شوند، حالشان خوب می‌شود و همه این‌ها با خردمندی صورت خواهد گرفت. از این جهت من شعارهای خودم را و اولویت‌های خودم را هم متناسب با مشاغل گذشته و تجربیات گذشته که البته متنوع و در همه حوزه‌ها بوده تنظیم کردم و امروز هم فکر می‌کنم نیاز جدی کشور است.

 این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد:‌ در مجموع من ۲۲ سال در قوه مجریه بودم، البته سازمان بازرسی هم ناظر قوه مجریه است و حدود ۱۶ سال در قوه قضاییه بودم ۴ -۵ سال هم کارهای علمی، آموزشی، تحقیقاتی در جاهای مختلف داشتم.

وی در ‍‍پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای حل این مشکلات و برای ایجاد انسجام بیشتر دارید، گفت: ما کشوری هستیم که تفکیک قوا داریم اما مرزهای متداخل هم زیاد داریم هم ریاستی هستیم ریاست جمهوری داریم، هم پارلمانی هستیم ولی واقعیت این است که نه ریاستی ما کامل است و نه پارلمانی ما ، یک سامان سیاسی نیاز داریم برای این که پارلمانی خوب شکل بگیرد و مردم سالاری آن ترتیب دادن فعالیت‌های سیاسی و کار تحزب است، تحزب در کشور ما خیلی ناقص است، شناسنامه‌ها خیلی ضعیف است اصلاً تعریف خوبی از تحزب نداریم من چون تجربه تحزب، کارهای حزبی حتی نظارت، درگیری، پیگیری و آموزش دارم معتقد هستم که بخشی از این کاستی‌ها را با پیگیری جدی امر سامان سیاسی تحزب باید انجام بدهیم.

پورمحمدی گفت: دیوان سالاری ما متاسفانه معیوب است ، ما از بروکراسی بسیار ناقصی از قبل از انقلاب که وارداتی بوده و پس از انقلاب هم به نحوی که می‌خواستیم و انقلاب طلب می‌کرده، برخوردار نبوده ، با این تجربه سنگینی که من دارم، معتقدم؛ جز اولین کارهای من باید ساماندهی به نظام دیوانی کشور باشد، من بسیاری از مشکلات کشور را ناشی از این ضعف دیوانی کشور می‌دانم و متاسفم که مدیران ارشد ما چون از پایین رشد نکرده‌اند ،من هیچ وقت آسانسوری نیامدم بالا، یک کلید بزنیم ۵ طبقه بیایم بالا ، من پله پله از استان‌های مختلف کار کرده‌ام ، حوزه‌های مختلف کار کردم ، از پایین آمدم تا بالا با حوزه‌های کارشناسی جدی درگیر شده‌ام ، بحث کرده‌ام با کارشناسان و تقریباً با نظام اداری کاملاً آشنا هستم و فکر می‌کنم یکی از ضعف‌های جدی ما در عدم توفیق دولت‌ها ضعف نظام دیوانی و بروکراسی ما است.

 

مصطفی پور محمدی / مطصفی پورمحمدی

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: من جز اولویت‌هایم ساماندهی به امر بروکراسی کشور است که این را مسئله بسیار مهمی می‌دانم و البته یک خورده ببینید ما الان هم هیئت حل اختلاف قوا داریم ،اخیراً هم که رهبری معظم شورای هماهنگی قوا را تشکیل داد ما یک خورده ضعف داریم، ناهماهنگی بین قوایمان داریم ، طبعاً برخی‌هایش به قوانین اصلی و بالادستی نیاز دارد ، حالا ما با حفظ مراتبی که در قانون اساسی است باید به این کمک کنیم هماهنگی تقویت شود ولی به هر دلیل تداخل کاری داریم ،موازی کاری داریم، ما الان هرز انرژی داریم، دولتمان بزرگ و لخت شده، بهره‌وری ما به شدت کاهش پیدا کرده.

وی ادامه داد: این‌ها مشکلات اساسی است که الان گریبانگیر نظام اداری است و یک رئیس جمهور در ابتدای امر رئیس نظام اداری کشور است ، من فکر می‌کنم خیلی از ماها مدیران اصلاً نظام اداری را خیلی آشنا نیستیم و نبودیم و خیلی از کاستی‌هایی که امروز باهاش روبرو هستیم به دلیل ضعف آشنایی در این حوزه است، فکر می‌کنم ما به یک جراحی اساسی نیاز داریم ، حالا من اگر در برنامه دیگر بشود برخی از اصولش را شرح خواهم داد، که این یکی از مسائل اصلی است که باید بهش بپردازیم ،هم حوزه مدنی که عرض کردم مشکل داریم، هم حوزه اداری و اگر این دو حوزه را بتوانیم سامان بدهیم بسیاری از مشکلاتمان را کاهش خواهیم داد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.