محمد هادی اردبیلی به عنوان نخستین مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران پس از انقلاب اسلامی، بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای و اصلاحات را در این حوزه انجام داد.

به گزارش جماران، به نقل از تابناک، مهندس محمد هادی اردبیلی در صبحگاه روز شنبه بیستم آبانماه هزار و چهارصد و دو در یکی از بیمارستانهای تهران و پس تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

پیکر وی روز یکشنبه در شهرستان بابل درکنار مقبره پدر و مادرش به خاک سپرده می شود. روز دوشنبه نیز مجلس بزرگداشت وی در شهرستان بابل برگزار می گردد.

مهندس محمد هادی اردبیلی یکی از برجسته‌ترین و انقلابی‌ترین مدیران صنعت مس ایران بود که به عنوان نخستین مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران پس از انقلاب اسلامی، بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای و اصلاحات را در این حوزه انجام داد.

 

محمد هادی اردبیلی (2)

 

وی راه انداز پایشگاه آبادان پس از جنگ تحمیلی بود. مرحوم اردبیلی همچنین در حوزه دیپلماسی و بین‌الملل نیز فعالیت‌های موثری داشت و به عنوان سفیر ایران در نروژ به تشیع و اندیشه اسلامی خدمت‌های بزرگی کرد.

مرحوم اردبیلی به عنوان پدر صنعت مس کشور شناخته می‌شود و از یاران امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب بود. در سال ۱۴۰۲، مراسمی با عنوان «روایت ناخوانده چهل سال جهاد و مقاومت در صنعت» برای گرامیداشت شخصیت و خدمات مرحوم اردبیلی برگزار شد که جمعی از مسئولان و شخصیت‌های برجسته در آن شرکت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.